cocochin med to små Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 ..nå lurer jeg på om det var noe lurt egentlig? hehe Saken er at han kommer til å bli storebror når han er litt over 1,5 år. Han er nå snart 1. Tenkte det ville være fint for han å forholde seg til en liten "baby", han likte dukken veldig godt og gir den kos og klem og vi kaller den babyen. Men han slenger den også i bakken, mater den med brødbiter, stikker fingeren i øynene og nesen på den.. jeg lar han holde på, det er jo hans leke. Men bør jeg kanskje kalle dukken noe annet enn Baby, slik at han ikke for problemer med å forstå at slik atferd ikke kommer til å gå an når den ORDENTLIGE babyen kommer i hus? Klart han kommer til å utvikle seg mye frem til da, og at slike problemer oppstår uansett..men, ja..hehe.. Var ikke noen stor alvorlig bekymring fra min side, mer en liten undring som slo meg
*ale* Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Sånn til oppklaring så er det akkurat dette han kommer til å gjøre med den ordentlige babyen også,.., hehehehe.. Så får du forberedt deg litt Blir mye bodyguardvirksomhet første tiden-.
cocochin med to små Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2008 haha, det er jo sant det.. leste et lurt tips om netting over lekegrinden.. tror nemlig det må bli lekegrind når det blir to av dem, ellers får man vel ikke gått på do engang.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Med en så liten storebror kan det nok være greit å bestille en hengevugge fra taket som minste kan ligge i (www.purnatur.no). Slik får minste fritid fra klåfingra største. Og så kanskje kalle dukka noe annet, for sikkerhets skyld....
SuperGlad Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 hei :-) Jenta mi var 16 mnd da hun ble storesøster. Hun fikk også dukke å leke med, som vi kalte dukke ikke baby for at hun nettopp skulle forstå forskjellen. Hun kunne gjøre veldig mye rar med dukka, satt henne på tuppen av bordet, dyttet den ned så den datt skikkelig hardt for så å holde på å le seg ihjel.... MEN hun var aldri ekkel med lillebroren sin. hun forstod fort at man ikke skulle gjøre ditt og datt, at han kunne få vondt, skulle kun ha pupp osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå