Gå til innhold

Hva har jeg gjort??? Trenger gode råd dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har hatt samme problemet, eller har det, jobber med det;

- 7mnd gammel baby som må sovne til puppen på kveldene!!!

Det er vel jeg som har laget problemet med å la henne begynne å gjøre det, men hun har vært mye syk og måtte da ha hjelp til å roe seg ned, tar ikke smokk. Så man gjør jo den ene tingen som virker... pupper i søvne. Resulterte i at hun nå ikke vil sovne av seg selv, what to do??

Jeg er ikke fan av ferber metoden, så om det er noen der ute som har gode råd og erfaringer setter jeg stor pris på det :)

Blir slitsomt i lengden og desto lenger en venter desto større problem, eller? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gradvis venne henne av med det, ved å koble henne av puppen før hun sovner helt.

Skrevet

Slik hadde vi det også frem til gutten vår var 7mnd.. Tenkte at jeg måtte gjøre noe siden det gikk utover søvnen til oss begge. Han tok heller ikke smokk

Det jeg gjorde var og amme han til han nesten sovnet og la han i egen seng. Han gråt litt i begynnelsen, men lot han aldri gråte i mer en 3min. Dette er jo en form for ferber, så hvis du ikke liker metoden så synes jeg ikke du skal bruke den. Etter en del skriking tenkte jeg at jeg skulle prøve med smokk, og etter litt prøving så tok han den. Tok litt tid.. Måtte også bruke litt tid på det andre natta. Vi prøvde utallige smokker før dette, t.o.m NUK sin som han nå bruker.

Det virker som han brukte puppen som smokk, og da han skjønte at han ikke fikk den lenger så virker det som om den var grei alikevel.

Håper du finner en løsning som masser for dere:)

Skrevet

Dersom hun sovner fint på puppen og sover greit etter det, så er det vel ikke et problem?

Eller våkner hun igjen når du tar bort puppen? Skjønte ikke helt...;)

Skrevet

barnet mitt sovnet ved puppen for en stund siden. vi avennte pupp vi. gav flaske og la han i vår seng. lå vedsiden av han og strøk han til han sovnet. var så døsig etter maten at det var ikke noe problem.

Skrevet

Hun sovner greit, og jeg kan legge henne over i sin egen seng. da sover hun et par timer og våkner å vil ha litt pupp igjen..våkner mellom 2-3 ganger om natten... det er vel ikke så mye det, men tror nok det har med kosen å gjøre. Eneste jeg tenker på er at det er bare jeg som kan legge henne, og om 3mnd skal jeg begynne å jobbe, som betyr møter på ettermiddag/kveld... da dukker problemet opp...

Jeg må vel bare sakte men sikkert venne henne fra det, gruer meg allerede! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...