MissAntrop Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har fått påvist neglerotbetennelse og må visst operere. Legen sa det ville gjøre vondt flere dager etter og at han nok måtte sykemelde meg. Seriøst??? Er det SÅÅÅÅ jævlig?
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 vet du hva...det er helt for jævlig vondt. Jeg gjorde det på begge stortærne samtidig, og nå etter en fødsel, vil jeg påstå dette var værre, varte bare enda lengre... Måtte gjør operasjonen om igjen enda en gang senere. Om jeg så får betennelse igjen...ALDRI I VERDEN om jeg opererer igjen. Sorr y om jeg skremmer deg altså, er bare æsrlig med min situasjon.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 jeg har også gjort det og jeg synes også det var veldig vondt...beklager... :S jeg tok en tå først og en skulle tas senere, men vet du hva - den er fortsatt ikke operert. jeg orker ikke. det satt igjen en del negl på den opererte tåa en stund, men den datt av og nå er den uten negt og veldig lite pen... men jeg har hørt om mange som er fornøyde og da.
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 mulig de gjør ting annerledes nå, enn for ca 7 år siden. den gang jeg gjorde det tok de begge sider av begge stortærne samtidig...skar tærne i 3, gjorde det de gjorde inni der og sydde de sammen igjen. tredde nål og tråd igjennom negl og tå, rundt hele, så ut som en hoven liten skinke.. fikk ikke krykker eller noe, kun beskjed om å ta meg en pracet om det gjorde vondt. Fyttihelvte så vondt det ble! Ente med en overdose med paralgin forte..12 stk i løpet av den dagen. Finnes det ikke annet du kan gjøre enn å operere??
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har gjort det mange ganger - synes ikke det gjorde så vondt - banka jo litt i førsten, men var bare å holde foten hevet og ta smertestillende første dagen. Ang. sykemelding, så vil jeg tro det spørs hva slags jobb du har. Er jo bandasje på, og om du må gå mye så blir det jo mere trykk på såret...sikkert ikke noe godt. Gikk på skole når jeg opererte, og var ikke hjemme fra skolen for å si det sånn - det passa seg sånn at jeg ikke skulle på jobb på noen dager.
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 det kna jeg og skrive under på, lite pent. og etter 3 operasjoner, er det ikke bra.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Forresten så må jeg jo si at jeg ikke har vært plaget siden, men pene tær - det har jeg absolutt IKKE! =P
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 jeg syntes jeg selv har høy smerteterskel..men dette tok kaka. jeg hadde aldri i verden orket gå ut døra de første dagene etterpå. klarte knapt komme meg på do..akte på rompa med bena høyt, og gråt imens jeg måtte sitte på do.
MissAntrop Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2008 Åhh.... Nå ble jeg skremt - men jeg ba jo tross alt om det... Flott at dere er ærlige ihvertfall!
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 jeg føder et barn til jeg, glatt..ikveld, enn å gjøre det der om igjen.
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 dæsken, ble engasjert her ser jeg...lagt inn mange tråder nå..hehe
MissAntrop Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. mai 2008 Hehe Hvor lenge må jeg regne med å ha sånn for jævlig vondt da? Er planlagt enda en operasjon den uka, da er det fjerning av visdomstann. Spørs om jeg klarer det da..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Hmmz...jeg ville heller operert tåa en gang til enn å ha EN rie =P (ja, jeg har plutselig blitt litt engstelig for å føde igjen...litt seint når det er bare 3 dager igjen til termin!)
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 uffda...hehe.. for drøye 3 uker siden tok jeg 2 visdomstenner, de ble trukket da, ikke operert. kjente knapt noe etterpå, overraskende bra gikk det hvertfall. men ang tåa, dersom det bare er ene foten, og kanskje tilogmed bare på ene siden, vil jeg ikke tro du kommer i nærheten av det jeg hadde. vanskelig å si, men jeg hadde det helt jævlig i 3 dager..deretter gikk det bedre for hver dag. Husker ikke hvor lenge jeg var sykmeldt, hvertfall 1 uke. På den tiden var jeg kjørende postbud..hehe, kunne ikke gjøre stort da gitt, ei heller de første par dagene jeg kom tilbake på jobb, klarte jo ikke ha på sko, kun slippers.
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 hehehe...jeg kan ta den rien jeg, eller alle...så kan du fikse alle tærne mine:)
MissAntrop Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. mai 2008 Det er kun på en side på den ene tåa ja. 3 dager må jeg tåle - jeg er jo blitt lovt smertestillende..
Zyan Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 1 side på 1 tå, ok, det blir nok bedre. men regn med å få vondt, det er helt utrolig hva en liten tå klarer forårsake altså. Fikk besøk samme kveld av en venninde husker jeg, klarte ikke prate, jeg bare lå på sofaen med bena høyt..når jeg ikke klarte holde tilbake tårene fant hun ut at hun burde dra hjem..hehe..iff, dårlige minner den operasjonene der altså..off..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 13. mai 2008 #21 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har operert på begge stortærne på begge sider pga inngrodde tånegler. De hadde da vært betent i over 2 år, og ift hvor vondt jeg hadde FØR operasjon så angret jeg på at jeg ikke ble operert tidligere. Var nemlig livredd stolbein, bordbein og mannen i senga... Ble operert på morran og det ble h...vondt når bedøvelsen gikk ut om kvelden. Ble bedre neste dag. Var nok litt utafor en ukes tid, tok meg langfri fra studier begge gangene. Er jo litt vondt å gå på foten, og ikke så lett med sko. Fikk heller ikke krykker, for skulle gå på det med en gang. Men skaffet meg allikevel et par til operasjon av tå nr. 2
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 13. mai 2008 #22 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har aldri gjort det, men kjenner ei som har gjort det(begge stortærne). Jeg regnet med at det sku bli ett sant helvette da bedøvelsen gikk ut for hu har noia for smerter, men hu var i farta 30 min etterpå og jobbet fult i bhg. Så det er nok veldig forskjell fra person til person. Selv synes jeg det SER helt jævlig ut.
rosa og en blå Skrevet 13. mai 2008 #23 Skrevet 13. mai 2008 det var IKKE vondt. ivertfall så lite at det må kunne tåles.. mitt synspunkt. var hjemme en dag. men de fjernet bare halve tåneglen. ikke hele, sikkrt værre då ja.
3finebarn Skrevet 13. mai 2008 #24 Skrevet 13. mai 2008 Hei:) Vil bare gi et tips om å gå til fotpleier først for å høre om de kan gjøre noe. Kansje ikke det samme som jeg hadde da, kom jeg på. Jeg fikk betennelse oppe på siden av neglene, og det tok tid, men jeg slapp å operere.
IP Inga Skrevet 20. mai 2008 #25 Skrevet 20. mai 2008 Hei. En kolega på jobben oppererte neglen på stortåa for et par uker siden. Hun var tilbake på jobb allerede dagen etter, men gikk da med krykker. Hun fikk ikke på seg sko og hadde en stor ullsokk over foten. Hun verket en del og satt med foten på en krakk hele dagen. Hun ble fort bedre og hadde krykker bare tre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå