atsjo Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Har netopp vært på legevakta med min 8mnd gamle sønn som har hatt så ekkel hoste siden lørdag. Heldigvis var det bare virus men hun sa vi kunne kjøpe otrivin nesespray å gi han. Når vi kommer hjem igjen ser vi det står på pakningen at det er fra 1-10 år. Noen som har brukt denne nesesprayen til barn under 1 år? Tror dere det gjør noe? Var legen som sa vi skulle kjøpe den å der var ikke flere sorter. Men hun sa ingenting om alderen da.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 test på deg selv og se hvor hard sprut det er. Viss spruten ikke er så hard går det sikkert fint, men ikke spray så mange gang pr dag og bare en spray per gang, i hvert hull self. Jeg måtte låne babyen min sin spray når jeg var tett og ikke hadde selv, trengte minst 4 i hver hull for at det skulle funke. men det var for mindre barn enn 1 år. han var da 7-8 mnd.
*guttemamma* Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du kan også gi saltvannsspray, bruker jeg ofte når de er veldig tette i nesen. Hjelper masse! Fåes flere typer på apoteket.
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Saltvann er MYE bedre! Otrivin tørker ut slimhinnene, og er ikke gentlig spesielt bra.. Kok opp litt vann og ha i salt. Så er den bare å helle litt ned i nesa på han med en skje når det blir kaldt=)
atsjo Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 Prøvde den sprayen nå før jeg la han. Ikke så lett akkurat når han vrir seg som bare det når jeg nærmer meg nesa. Har tørket han så masse der i det siste:/ Har hørt mye bra om saltvannspray så får prøve det imorgen heller viss han er like tett:) Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Har nettopp hatt en runde med tett nese på min 7 mnd gamle datter, Vi brukte for det meste saltvann og nesespray i kombinasjon, renset først opp med saltvann og snørrsuger, deretter nesespray for barn opp til 2 år. bare saltvann ble for lite. måtte i desperasjon også ty til kraftigere kost noen ganger, dvs nesespray for barn fra 1 år. Ellers klarte hun hverken få i seg melk eller sove. Men dette var kun i nødsfall. Nå er hun heldigvis bra igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Rhinox har nesespray for barn fra 0-2 år. Denne brukte vi på vår da hun var forkjølet. Har også brukt den for 1-10 år før jeg visste det fantes noen lavere. Da var hun bare 7 uker. Gikk fint,i samråd med lege. Når legen har sagt det,går det nok helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå