Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hei, Vi bor i 2-roms leilighet og gutten vår på 6mnd sover på samme rom som oss i sin egen seng. På 6 mnd-kontrollen begynte legen å snakke om nattavvenning og da nevnte jeg at han ikke lå på eget rom. Legen så litt forskrekket ut og antydet at hvis han ikke hadde eget rom ville han komme vandrende inn til oss til han er 6 år (hvis vi f.eks legger han på eget rom når han er 1 år). Gadd ikke begynne å diskutere det, men er ikke det en litt drøy påstand? Vi kommer til å kjøpe større leilighet etter hvert, men det blir kanskje ikke før sønnen vår er 1-2 år gammel.
Willy Wonka Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Ja, drøy påstand. Er da tusen av babyer som bor sammen med foreldrene sine i små leiligheter. Du får spørre legen om han betaler mellomlegget, så skal dere gladelig kjøpe større leilighet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Gutten min har heller ikke eget rom. Han er nå 14 mnd. Men han skal få sitt eget rom nå når vi flytter (i løpet av sommeren). Så han blir jo 1,5 år før han får sitt eget rom. Han sover hele natten, å jeg kan ikke se for meg at det skal bli et så stort problem. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Det må vel kanskje litt tilvenning til, men jeg tror det går heeeelt fint! Forresten så anbefaler krybbedødforeningen å ha barna inne på foreldrene sitt soverom frem til 1 års alder.
LapScouse Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Signerer Anonym over her. Min er også 14 mnd'er, sover natten igjennom og ingen problemer når han sover over hos min mor på eget rom. Don't you worry!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 HI Takk for fine svar, synes legen overdrev, men det er jo første barnet vårt så jeg har ingen erfaring. Har ikke lyst til å stresse med kjøp av større leilighet, synes det går veldig greit så langt. Har jo også litt med økonomi å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Det er da helt vanlig å ha en seks måneder gammel baby på foreldrenes rom. Vi har flere soverom i huset vårt, men jenta vår lå på vårt rom til hun var ca 11-12 mnd gammel. Vet om flere som har babyen lengre enn det på sitt eget rom. Dette er noe dere bare må føle på selv hvor lenge dere synes det er greit å ha minsten på rommet deres. Men jeg skal love dere at det er godt å få ha soverommet for seg selv igjen. Godt å slippe å liste seg inn når man skal legge seg om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå