Gå til innhold

Stikkende smerter nederst i magen på venstre side


WPW

Anbefalte innlegg

hei,

 

Lurer på om det er noen andre som har opplevd dette. Det er ikke samme type smerte som jeg får når jeg reiser meg eller vrir meg litt fort og jeg føler at senene som holder livmoren strekker seg. Det er mer et stikk som kommer langt nede på venstre side og som noen ganger sender litt ilinger oppover mot undersiden av brystet..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg plages med det samme selv.....

Lurte på om jeg skulle ringe legen og høre hva det kan være, for jeg var ikke plaget med dette da jeg gikk med snuppa....

 

Hjelper til med og dytte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jo vært flotters :))

 

Er litt spent på hvordan svar du får.. For jeg har lurt på dette en liten stund nå, men har tenkt som så at det sikkert ikke er noe og bekymre seg for.. Men så sitter jeg sef i neste øyeblikk og bekymrer meg :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som samme type smerte jeg føler når jeg trener eller går fort, men jeg har antatt det for å være kynnere.. hm,har jeg vært helt på bærtur:P skal til jordmor jeg og på torsdag så da fårj eg vel ordentlig svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være nerver i klem, eller rett og slett bekkenet... Jeg har slite med det samme, og fysio sier det kan ha med begge deler å gjøre.... ;) Det stråler ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen ganger føles det liksom ut som stråling ja.. takk for svar:) Men skal som sagt sjekke med jordmor imorgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket med jordmor, og hun sa at det overhodet ikke var noe å bekymre seg over. Som dere sier er det bare nerver i klem. I tillegg sa hun at når man er gravid kjenner man jo bedre etter, og dermed ofte føler vanlige smerter ti ganger mer enn når man ikke er gravid. Selvom de kanskje er der iblant da også.

 

Men uansett. IKKE FARLIG (som mange av dere allerede har sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Æ har sagt d hær før å sier d igjen :-) Vi gravide kan få ondt i magen, altså tarman/fordøyelsen som alle andre, men vi blir automatisk bekymra for at det e nåt galt med babyen!

 

Nederst til venstre tar tykktarmen en kraftig sving som kan gi ganske så kraftige smerta idet avføringen passere :-( Dem er ofte dunkanes og kan gi litt stråling til området rundt (kan ligne på eggstokk stikkninga for dem som har hatt cysta dær) I tarman er det også utallige nervecellea som gjør at ting ofte sætte sæ i magen (når vi er stressa, glad, nervøs osv) men dem gjør også at vi kan få svinondt visst vi har problema med magen!

 

Æ har med jevne mellomrom ondt nederst til venstre når magen e i ulage og lengre opp der eggstokken e på grunn av cystan æ har der. I tillegg har æ mye ondt på høyre sida, ofte nederst der blindtarmen ligge, men det er også de cystene som er kommet snikenes tilbake etter laparascopien æ hadde ifjor mai :-(

 

Det er jævlig og ha ondt, men visst man vet koffor e det lettere å akseptere det. Svært sjelden d e nåt galt med barnet :-)

 

Men er greit å høre med lægen visst smertan vedvare :-)

 

Håpe doc slæppe å ha så mye ondt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...