Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har hatt et par Burberry kjoler samt noen nydelige Gant-gensere til min datter og mine venninner synes det er unødvendig, sløsing av penger osv.. Jeg fortrekker å kjøpe plagg jeg vet holder mål fremfor å storhandle. Har dessuten utrolig masse klær til snuppa, så er litt nysgjerrig... Har du/handler du merkeklær til barna, spesielt? Jeg synes de har masse fint på H&M, Kappahl osv, er ikke det som er "greia". Men hva er galt med et par mini-Vans og en merkegenser til snuppa når jeg vet dette er ting/klær som holder?
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg gidd ikke kjøpe merke klær som ungene kan bruke kort tid... Det er rett og slett unødvendig. spesielt om man bare kjøper det for merket sin del! en merkegrenser da greit, men hvis hele garderoben bestpr av merkeklær hadde jeg og vært litt betenkt.
hit og dit Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Det er det samme for meg kva du har på ungen din. Ingenting galt med verken mini-vans eller Burberry. (har forresten ikkje høyrt om Burberry så det kan jo hendeer noko galt med dei som eg ikkje veit om) Egen erfaring tilseier at det ikkje er forskjell på kvaliteten. Klær eg har fått, som i følge andre er dyre merker, har ikkje holdt betre i fargen eller passformen samenlikna med H&M. Kapphal har dårlig kvalitet da, synes eg.
OsloMor Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Bruker H&M klær på andre unge jeg nå, ingenting på kvaliteten der. Eneste jeg kjøper konsekvent merke i er vinterdress og sko, og hvite bodyer/gensere fra Petit Bateau. Blir litt lattermild når jeg ser små barn gå rundt som vestkantsosser, men det er det uansett lite av her jeg bor;)
OsloMor Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Ingenting å si på kvaliteten der, skulle det stå.
TurangaLeela Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg handler selv lite merkeklær, men sønnen min har allikevel. Det han har har evt. besteforeldre kjøpt som gaver til jul/bursdag eller hvis de har vært ute å reist. Det jeg handler selv er på polarn og pyret, h&m, ullklær på sparkjøp osv. Men noe dyrt har jeg selv også handlet, minime og rebeez. Men det er skjeldent.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg handler aldri utifra merker, jeg handler basert på hva jeg liker. Jeg har en tendens til å like klær som man sjeldent får tak i på kjedebutikker, og jeg er glad i klær som ikke alle har - så ja, jeg handler en del merkeklær. Men hvorvidt kvaliteten nødvendigvis er bedre kan diskuteres. Men snittene er som rege penere.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Handler stort sett på H&M o.l.. Kjøper bodyer på Babyshop innimellom.. Kjøper også noen merkeklær på Babyshop, mend et er sjeldent..
Jentemammaen Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Heisann! Tok opp dette temaet her forleden... Jeg er enig med deg, ingen skal bry seg med at du handler dyre klær til ditt barn, du lar vel andre bestemme over seg selv... Jeg har masse merkeklær til min datter, mitt favorittmerke er Burberry, sånn er det bare! Men jeg har også plagg fra H&M, syns de har masse fint. Liker ikke Cubus og KappAhl, men det er meg... Liker Gant, Burberry, Petit Bateau, Tommy Hilfiger... Ikke fordi det er dyre klær, men fordi jeg liker snitt og kvalitet. Handler også masse på Benetton, de har masse flott til en billig penge! Men det verste som finnes er barn som er bevisste på merker, og ikke vil gå med klær uten at de har det eller det merket. Sånne klysete barn liker ingen, og kommer mine barn med slike krav kommer jeg til å stoppe å kjøpe merkeklær på dagen! Jeg elsker å shoppe, til datteren og meg selv, og i disse miljøverntider er det tross alt bedre å begrense forbruket av klær noe, og heller kjøpe klær av god kvalitet som holder lenge og kan arves. For jeg er mye mer fornøyd med kvaliteten på de dyrere klærne til snuppa enn det fra H&M, faktisk. Kjøper heller en genser til 500,- enn fire til 129,-.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Petit Bateau har så utrolig mye nydelig *sukk* og TH har også utrolig mye fine barneklær. Jeg liker også mye av det de har på Benetton! Litt sånne klær som ingen andre har. Så bra vi er flere som deler "skjebne". Og ja, jeg kjøper også heller en gensern til 500,- enn fire til 129,-... =)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Jrg kjøper det jeg liker jeg:) Sammen hvilken logo det er på det. Her har vesla en herlig blanding av Sparkjøp og AZ, sammen med Burberry, Gant, Mexx, Me Too, Halling (dansk design). På den annen side, jeg kan godt handle masse på HM til henne (barnehagetøy er nice. Samt at kreket digger Hello Kitty!) Men sko handler vi kun merke. Rett og slett fordi jeg vil være sikker på at det hun har på beina er skikkelige og gode saker. JEg trøbler selv masse med føttene mine dersom jeg ikke har gode nok sko og det er ikk enoe jeg vil hun skal oppleve.
prekæs Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 ærnte noe å forsvare:) Du gjør som du vil med egne penger. Har notert meg at det ofte er slik. Har man lagt litt ekstra i ett plagg føler man seg tvunget til å forsvare det. Hvorfor det liksom? Og billigplagg er fullstendig stuerent...hvis de ikke er handlet på fretex eller loppis. Da er det kvalmt;)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 Har ingenting jeg ønsker å forsvare, nei. Jeg gjør hva jeg vil med mine penger og vi sitter heller ikke dårlig i det rent økonomisk. Dessuten har jeg ikke en full merkeklær-garderobe til min datter, men handler også på KappAhl, Cubus, H&M, Zara ++. Handler mer hos billigkjedene, men synes snittene er penere hos Burberry, Gant osv. Hver sin smak:-) (Hva er galt med Fretex, forresten?) Jeg fant en nydelig sommerkjole der forrige fredag:-)
prekæs Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Hehe. Slapp av. Jeg er nesten fru fretex og handler masse der. Kjøper også merketøy innimellom. Men opplever at folk kritiserer helst dyre plagg framfor billige. Alt er liksom så unødvendig hvis plagget er dyrere enn vanlige billigbutikker. Man skal liksom ikke komme her...
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kjøper båd merkeklær og klær på billigkjedene, driter i hva andre måtte mene om hva jeg bruker MINE penger på Vet det er mange som synes det er unødvendig, men jeg forteller ikke dem hva de skal bruke sine penger på så derfor synes jeg det er frekt av andre å fortelle meg hva jeg burde bruke mine på. Jeg ha tross alt jobbet for disse pengene Min erfaring er at jeg ikke kjøper for mindre summer om jeg kjøper på hm for eks, da kjøpr jeg heller bare mere klær hehe Snuppa har akkurat fått vans foresten, og ecco skoene hennes var dyrere enn de.. Personlig synes jeg det er morro å ha noe som ikke alle andre har, det er vel mest derfor at jeg ikke kjøper KUN hm eller lindex. Var akkurat på hm å kjøpte masse barnehageklær, men på fritiden er jeg veldig glad i å kle tuppa i litt andre ting (ikke bare merkeklær) men bennetton for eks ha mye fint, mexx, jacadi, zara osv. Joggiser til 2000 kr kjøper jeg ikke, men kan godt kjøpe en bukse til 800 uten å ha dårlig samvittighet i det hele tatt ikke flau for å si det heller, selvom det virker som om man burde være det her inne..
dansejentes mamma Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kjøper dyre klær, og jeg arver eller kjøper brukt. Kjøper aldri i kjedebutikk. Men burberry og gant synes jeg er dørgendes kjedelig.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 jeg kjøper mye klær på h&m å cubus men hun har et par me mini vans og adidas sko også en adidas joggedress og hun skal få en til, ikke pga merke men pga den var kjeeeempe søt, bukse me en jakka genser som ser litt ut som en tunika(litt lengre en vanlig genser) veldig søt=)
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 Min datter har mest tøy fra mexx , levis , mini mee , gant osv. Men det er ikke fordi jeg er merkefiksert ( ok , så syns jeg det er litt kult da ;9 ) Men fordi jeg kjøper tøyet til snuppa brukt av en dame jeg begynte å handle av da jeg skulle ha snuppa. Og hun har en meget "dyr" smak på barnetøyet sitt tydligvis Alt tøy jeg selv kjøper er fra hm og vanlige kjede butikker. Men det er så kjeldent jeg gjør, siden jeg får det fiks ferdig fra henne Men vill nok tro at tøyet har litt bedre kvalitet enn vanlig kjede tøy. Enten det , eller så er tøyet bare veldig lite brukt .. Får i mine øyne ser det nesten nytt ut. Mens bodyer osv jeg har kjøpt på hm begynner å bli litt vind-skjeve etter en sesong
Lovemelikeyoudo Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 gidder ikke å bruke så mye penger på klær ungene bruker så kort tid..
MintCondition Skrevet 13. mai 2008 #21 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kjøper klær litt overalt, men stort sett blir det mye på ikke-kjede-butikker, dvs ikke HM, Lindex etc...syns de har endel ok, ihvertfall HM, men...mye ræl, og mye elendig kvalitet. Da kjøper jeg heller PoP, Norlie, Molo, Nova Star, Katvig etc, ting jeg vet tåler både bruk og vask.
Piken på landet Skrevet 13. mai 2008 #22 Skrevet 13. mai 2008 Har en del merkeklær ja, spesielt nå når vi har fått jente nr 2 . Da blir det jo brukt en gang til. Men det går mye i H&M også. Har så å si sluttet å kjøpe name it og exit, syns det er utrolig dårlig kvalitet.Har også blitt skuffet av kvaliteten på en del av tøyet fra Laredoute. Men så er jeg kjempeimponert av MiniAture, det er generellt kjempegod kvalitet.
lionkittens Skrevet 13. mai 2008 #23 Skrevet 13. mai 2008 Dattern min på 4 har nesten bare "merke klär" her går det i gap,gant,osh kosh,ralph lauren,tommy hilfiger,burberry og lacoste MEN det er forde mannen min, jeg og besteforeldre reiser mye pga jobb - feks handler jeg på outlet butikker i usa og betaler kanskje 100 nok for en Ralph Lauren kjole og det er jo noen 10 kroner billigere enn en kjole på HM ! . Men har jo basic ting fra HM og - og jeg synes HM er bra kvalitet jeg for slitt blir jo tingene uansett merke Jeg har en Burberry kjole til dattern som kostet oss ca 200 i statene og som vi så i danmark til 800,- NEVER EVER ville jeg betalt 800 for en kjole til min 4 åring (ja untatt om det var bunad da )
*Minnie Mus* Skrevet 13. mai 2008 #24 Skrevet 13. mai 2008 Kjøper ALDRI merke klær. Har inntrykk av at de fleste som gjør det skal vise seg frem litt, dvs vise frem barna sine. Bukser til over 500 kr til et lite barn som kan bruke den i noen mnd, synes jeg er totalt bortkastet. Blir annerledes når guttene mine blir tenåringer, da skjønner jeg at det ikke er moro å komme med HM og Lindex klær, men frem til den tid, kommer jeg heller til å bruke pengene på meg selv, samt sette inn ekstra i banken til guttene mine. Driter i hva andre gjør da... Mamma kjøpte klær til søsteren min og meg for flere tusen kr (bitteliten merkebutikk som solgte franske klær) når vi var små og klærne var kjempefine de, men til den prisen?? Nei takk.... Nå skal det sies at dresser, luer, sko osv kjøper vi både billigmodeller og dyre som reima, men merker liten forskjell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå