Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Er usikker på om vi skal i gang med nattavvenning eller ikke. Gutten min er snart 6 1/2 mnd og jeg ammer 1 gang i løpet av hans natt, ca kl 4. Det er ikke lenge siden det var 3 ganger så jeg er i grunnen veldig fornøyd med forbedringen det er ved å bare måtte opp 1 gang. Men den ene gangen er veldig nær når han våkner (ca 6) og jeg merker at jeg sover veldig dårlig/lite fra 4 til 6. Han er dessverre blitt veldig lite intressert i amming på dagtid og jeg er glad for at han får i seg bra med melk om natten. Håper at det gir seg av seg selv - er det vanlig?
geircr Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 da sønnen min var rundt 5-6mnd gammel ville han nesten ikke ha pupp på dagen. jeg ville holde på så lenge så mulig på natten for å få i han melken. da han var 7 1/2 mnd. kuttet han det selv ut på natten. da jeg prøvde å legge han til på morgningen bare gnagde han på puppen. er fryktlig glad jeg slapp noe vende av med puppen på natten. i og med at sønnen din har kuttet ned til kun en gang, hadde jeg ventet en stund før jeg gjorde noe. siden han ikke spiser så mye på dagen og du kutter om natten, vil melken din forsvinne rimelig fort er jeg redd. gjør det som føles mest komfertabelt for deg:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 HI Da sier jeg som Ole Brumm, det mest komfortable for meg er ja takk, begge deler :-) Vil gjerne ha bedre nattesøvn selv, men også at han skal få i seg melk. Så kunne jeg trylle ville jeg ønsket at han ikke spiste om natten og ammet bedre på dagtid. Tror jeg velger å se det an litt, skal begynne å jobbe deltid i august og da hadde det vært kjekt å være litt mer utvilt.
mams-til-tre Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Hun sluttet å våkne helt av seg selv på natta... Og da var hun 5 mnd.. Det var nok det at hun fikk i seg masse mat i løpet av dagen. Da spiste hun to grøtmåltider om dagen...
petite fleur Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Han avvente seg selv da han var 2,5 mndr - og nekta plent å ta brystet da han var 3 mndr....
Mammapudding Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Leah sluttet med mat om natta da hun var 7 mnd..det ble færre og færre amminger om natta og den siste matingen ble senere og senere helt til det var stopp:) Nå ville hun jo ikke ha pupp på dagen heller da, så ble fritt for melk hos meg og hun får nå mme (ikkeom natta da)
Fire småtroll Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Hun sluttet å nattamme helt av seg selv da hun var 8 mnd, da fikk hun 4 måltider med fast føde på dagtid og trengte ikke så mye morsmelk lenger. Gikk helt smertefritt, hun sluttet bare å våkne... Siste måneden før hun sluttet ammet hun bare en gang i løpet av natta, i to-tre tiden.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Hei! Tulla mi på 4 mnd gjorde dette selv da hun var ca 3... Legger seg for kvelden relativt sent da... Mellom 22-23, men sover da til 8-9 på dagen uten nattmat =) Kjempestolt av henne =)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Tulla vår er 10 uker nå, og begynte å sove rundt for ca et par uker siden. Mine andre unger sluttet av seg selv å kreve mat om natta, rundt 3-4 mnd alder. Er ikke uvanlig at de slutter av seg selv, men ikke alle gjør det. Leste det var noen som roet barnet med smokk om natta, og det hadde fungert bra. Dersom maten blir kuttet ut om natta, så vil han sikkert bli mere intr i mat om dagen, skulle jeg tro..
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Min avvente seg selv da han var 7-8 mnd. Plutselig en natt sov han hele natten igjennom, og siden har han fortsatt med det ;-)
Alba44 Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Han avventet seg selv da han var 6-7 mnd. Ønsket om nattmat ble sjeldenere og sjeldnere, og så opphørte det helt.
Siivi Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 jenta mi avvente seg selv da hu va bare 2 mnd...har sovet gjennom hele natta,siden da men hu spsiser veldig godt på dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå