Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig hva som fører til sykemelding. Tror jeg skal senke min terskel denne gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først var jeg sykemeldt pga voldsom kvalme, høyt blodtrykk & infeksjon, og nå pga bekkenløsning med gangvansker og lavt blodtrykk.

Forrige svangerskap jobbet jeg hele tiden, men denne gang tar jeg bedre vare på meg selv. -Nå vet jeg at man virkelig trenger all den energi man kan få etter fødselen, så ingen grunn til å slite seg ut lang tid i forveien. Selv om det er utrolig kjedelig å være hjemme :(

Skrevet

jeg har en cyste på eggstokken-risikosvangerskap.

en periode med ekstrem trøtthet pga jernmangel,så ble jeg 100%sykmeldt i en mnd. så begynte jeg å jobbe med tilrettelegging i 1 mnd,før jeg fikk svangerskapsdiabetes.... nå er jeg på sykehuset opptil 2 dager i uken.... fødte prematurt sist, hatt en sa,og defor fått beskjed om å ta det med ro. egentlig føler jeg meg frisk. har ingen vondter,så det føles litt rart å ha opptil flere diagnoser og å måtte ta det med ro.... sist svangerskap var jeg dårlig de 34 ukene jeg gikk.... store smerter i magen i begynnelsen av svangerskapet, ble liggende i flere mnd, og da jeg orket stå opp orket ikke ryggen....

sukk.... pleier å bli spøkt med at jeg ikke er noen optimal rugekasse....

Skrevet

Er 50% sykemeldt pga. bekkenet og fordi jeg har så mye vonde kynnere. Jordmor var redd det skulle sette i gang en for tidlig fødsel.

Skrevet

Har vært sykemeldt fra uke 6/7 100% pga. kvalme + at jeg er fullstendig utkjørt i kroppen. Selv nå som jeg er i 23. uke krever kroppen alt fra 11 timers søvn på veldig gode dager til 15 - 16 på dårlige... ikke lett å kombinere det med jobb så jeg har kappitulert fullstendig. Men det er først nå jeg begynner å "godta" at jeg må være sykemeldt.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg er sykemeldt for at jeg hadde en døfødsel i oktober 07 med min søn adrian.

jeg har varit sykemeldt hela dette svangerskapet og kommer vara sykemeldt resten av svangerskapet.

jeg har angst og så min jordmor og lege syns jeg ska vara sykemeldt.

jeg har høyrisiko svangerskap og de er en risk at jeg føder for tidligt.

jeg er nå 26+5 og venter en liten gutt til=)

Skrevet

Er sykemeldt pga bekkenløsning. Har vært sykemeldt i 3 uker. Håper på å kunne komme meg i jobb noen timer i uken fra neste uke av.

Skrevet

Er sm pga infeksjon så kroppen orker ikke noe særlig mer enn 50%jobb.

Skrevet

Ble skadet i nakken på jobb da jeg var 5-6 uker. Har vært sykemeldt siden, men har ingenting med svangerskapet å gjøre. Er nå 15+5.

Skrevet

Var først sykemeldt i begynnelsen for hodepine.. Men fikk time hos fysioterapaut og det hjalp. Begynte i jobb igjen, men vart fort sykemeldt igjen.Har hatt urinveisinnfeksjon og vert veldig lite opplagt. Så begynte det med smerter i ryggen og litt i bekkenet, jobber som elkektrikker, så kunne ikkje jobbe då. Skal no gå over på svangerskaps penger pga, ikke mulighet for tilrette legging.. Så skal nok ikkje i jobb igjen før etter permisjon. Er no i uke 28 er og førstegangs fødende..

Regner med å bli lengre i jobb neste gang, eller håper på det. Er vel litt mer klar for det då og så veit eg ka som skjer med kroppen... (er vertfall en tanke eg har)

Skrevet

Jeg er sykemeldt, men ikke syk... men har en jobb som innebærer mye tunge løft osv, og som er vanskelig å tilrettelegge..

Skrevet

Jeg er 50% sykemldt pga kvalme, tretthet og fysisk krevende jobb med mye tunge løft.. Og blir nok delvis sykemldt resten av svangerskapet pga jeg ikke vil risikere noe denne gangen.

Skrevet

Hei!

Er sm pga bekkenet. Fikk fryktelig vondt av ingenting for et par uker siden, og måtte prioritere datra mi før jobben til slutt. Det går mye bedre nå som jeg har innfunnet meg med situasjonen. Jeg ble også deprimert av å ha så mye vondt! Følte jeg ikke strakk til noen vei til slutt. I kveld har jeg faktisk vært ute å gått en tur med jenta mi og det føles helt utrolig å ha litt overskudd igjen...

Skrevet

Jeg er sykemeldt i ca 1 uke pga blødning i uke 13. Jeg regner med å være tilbake på jobb neste uke dersom det ikke blir mer blødninger!

Jeg synes det beste er å være i jobb hvis man kan/orker det, men vi må først og fremst skal tenke på oss selv og de små babyene våre. Det er ingen som takker oss for at vi sliter oss ut ( i hvertfall ikke i min jobb...)

Skrevet

Høyt blodtrykk her! Begynner å bli veldig lei av å gå hjemme, men blodtrykket er antakelig stress relatert høyt, og i min jobb er det mye stress. Skal til legen imorra, blir spennende.

Skrevet

Har fått hyperemesis så er 100% sykemeldt pga det :(

Har sååå lyst til å jobbe igjen, men jeg synes det ser dårlig ut nå. Er helt ødelagt i kroppen nå om dagen hvertfall...

Skrevet

Er sykmeldt pga av kraftig oppkast, på 8uka nå. Drittlei!!!! ;(

Skrevet

Her er det høyt blodtrykk, svangerskapsdiabetes, astma, kraftig bekkenløsning og lite fostervann. Ellers går alt på skinner:)

Skrevet

Var sykemeld i 1 tri pga kvalme.

er nå 100% aktiv sykemeldt pga bekkenløsning og utmattelse på jobb..

føler det er greit å gå aktiv.. min bekkenløsning er ikke så sterk .. er bare i uke 19.. men den vond nok til at jeg ikke fungere etter 4 timer på jobb..

j

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga fare for blødninger, ettersom morkaka ligger over mormunnen, og også pga lavt stoffskifte som fører til ekstrem tretthet og depresjon ;(

Skrevet

Sykemeldt pga økning i hjertestørrelsen jeg.. Har hatt hjertesvikt noen år, men fikk lov til å bli gravid likevel. så det er et risikosvangerskap. Men går veldig fint med meg og barnet. Gått hjemme siden slutten av mars tror jeg, akkurat nå passer det meg fint, siden jeg har en eksamen om en uke :o)

Skrevet

er sykemeldt fordi jeg er totalt utslitt, kan fint sove 15-16 timer og fortsatt føle meg sliten. Er også plaga med migrene som fører til at jeg må holde senga et par dager i strekk, har også vært plaget med bekkenløsning heeele svangerskapet. Ikke så stas å være sykemeldt nei, men begynner å bli vant til det nå, har vært sykemeldt siden mars.

Skrevet

Jeg er sykmeldt fordi jeg har vært utrolig kvalm og kastet opp. Har rast ned endel kg, og føler meg helt utslitt av det!!! Er utrolig kjedelig å være hjemme, men har ikke krefter til jobb nå. Også har jeg begynt å få problemer i bekkenet alt. Kjenner akkurat det samme som i forrige sv. skap, og skal begynne hos manuellterapeut nå. Har en jobb som jeg står i hele dagen, og det er ingen mulighet for tilrettelegging heller. Spørs om jeg kommer meg tilbake på jobb i det hele tatt:(

De er heldigvis forståelsesfulle på jobben, men jeg har konstant dårlig samvittighet for det.....

Skrevet

Jeg startet med 50% sykemelding pga veldig lite energi - trøtt hele tiden, og mye stress og mas på jobb. Fungerte dårlig! De på jobb forventet at jeg skulle gjøre samme jobben på halvparten av tiden. Førte til mye tårer og enda mer soving.. Så nå er jeg 100% sykemeldt en periode. Sover mye fremdeles - har ikke energi til å gjøre stort - så må bare ta det med ro.

Skrevet

tror jeg skal sykemelde meg jeg....har så og si null energi, og er ikke motviert i det hele tatt, verker i rygg og bein, og begynner å få en liten halsbetennelse på gang også kjenner jeg...

Nå vil jeg kose meg og slappe av=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...