Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Er dette noke ein ser med vaneleg ul? Og om det skulle vere noken avvik frå "normalen" får ein då beskjed, eller må ein spørre? Kan ein t.d. sjå om ungen har down-syndrom? Var nyleg på ul, og hadde tenkt å spørre om praksisen på slikt då eg var der, men det gløymde eg sjølvsagt! Er kanskje somme som meinar eg er slem/urettferdig når eg seier at eg ønsker at ungen er frisk og fin, men no er det no det eg håpar. Har plutseleg begynt å bekymre meg litt om alt er som det skal med den lille. Noken med svar på dette?
flypapir Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Er jo derfor du er på ul; for å finne ut om det er noen avvik (som de kan se med ul aparatet). Så dersom de hadde funnet noe, ville de sagt det til deg ja.
Januarbaby2014 Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Downs kan de nok ikke oppdage på den ordinære ul...
Tante Bassa Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Man kan vel ikke se på ul om babyen har down syndrom eller en hjerneskade?
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Åja, takk for svar:) Korleis finn ein ut om ungen har t.d. down-syndrom og liknande då?
Januarbaby2014 Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Eller ul mellom uke 11 og 13... (Tror det er den perioden de kan se det ved å måle nakkefolden...)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Marte og tulla♥ ah! Då lærte eg noke nytt:) Korleis og kor tid tar ein det då? Og er det vaneleg å ta det, eller kun om ein har misstanke om noke (nære slektningar som har o.l.)?
Marius06 + tvillinger Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Kun gravide fylt 38 år (tror jeg det er) som får tilbud om dette. Og hvis det er noe i nærmeste familie som du skriver. Fostervannsprøve gir en forhøyet abortrisiko.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Snedig! Takk for svar! No følte eg meg litt klokare inna for temaet:)
It's all about me Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Jeg var paa privat UL i uke 11 og fikk da ogsaa sjekket for Downs. I ordinaer UL er det for sent. I ettertid har jeg ogsaa faatt sjekket for Downs gjennom blodpoeve, uke 18, men dette gjoeres ikke i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå