Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Uff, og det føles ikke helt godt. I mange år har jeg nektet å kjøpe en trampoline. Men nå stikker min eldste av til folk som nettopp har en trampoline. Og det er alltid like artig å hente henne derfra igjen. Så, for kontrollen og nabofredens skyld, jeg får vel kjøpe en. Men; finnes det trampoliner hvor sikkherhetsnettet er festet innenfor stålfjærene? Hvis noen skjønner hva jeg mener...?
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Ja, det er det på foreldrene mine sin, i hvert fall, om jeg ikke tar helt feil - du mener sånn at de ikke kan trå mellom fjærene?
dama Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 har sett at noen har gravd ned hele trampolina.. er jo litt jobb selvfølgelig, men det virker tryggere...
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Ja, det finnes- og noe annet må du ikke finne på å kjøpe. Vet ikke hvor de selges, men det finnes definitivt.
wirre;o) Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Aner ikke. Ingen av våre naboer har det. Altså sikkerhetsnettet der du mener. Vi har ikke stor nok plen til det;o)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Det har vi bestemt oss for også. Liker ikke de fæla trampolinene og det er så mye skader med de... Kan ikke barna bare løpe til naboen så slipper du å bruke halve hagen på en sånn styggedom? Så fremt naboen ikke blir sure for at barna er der da. Det må de jo regne med når de kjøper trampis.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Ja, det er sånn jeg mener. La merke til at naboens har sikkerhetsnettet bygd over fjærene, men det er likevel fort gjort å sette en fot innimellom. Er ikke så higen på å grave den ned. men seff, det går jo an å gjøre det. Sikkherhetsnett er et must, i allefall. Vet du hvor de har kjøpt sin?
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Joa, det går greit for nærmeste nabo, så fremt en av oss er med. Men hva med de ørten andre naboene hun stikker til så snart anledningen byr seg? Sist uke skulle hun leke med en nabojente. Hun kom ikke hjem og jeg måtte lete, og hvor fant jeg henne? Bak huset til en annen nabo, som vi ikke kjenner, på trampolinen deres. Har mer enn nok hage til en slik styggedom, den styggedommen vil bare oppta en brøkdel av hagen:P
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 MammaOUL, takk skal du ha=) Jeg får be mannen stikke innom og kikke i kveld!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Litt utenfor denne diskusjonen kanskje, men jeg synes ikke man "må regne med" at nabobarna hopper på trampolinen man har kjøpt og har i sin egen hage. Jeg mener at barn bør la andres eiendeler i fred, med mindre barna som eier dem er med og leker. Nå har ikke jeg trampoline, men det er jo en eiendel på lik linje med andre leker man kjøper. Jeg synes ikke det er naturlig at hele nabolaget føler at de eier en trampoline som en famillie har kjøpt. Dette var da kommentar til et innlegg lenger opp her, og ikke til Olga som har naboer som synes det er greit!
Monajenten Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har ikke trampoline fordi jeg ikke har plass, men hadde jeg hatt, hadde det absolutt ikke vært en selvfølge at naboungene skulle kommet og hoppet når det passet dem! De blir jo da mitt ansvar, og det er ikke noe jeg ønsker å ha med mindre det er avtalt!
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Skjønner. Nei, da er det vel bare å bite i det sure eplet... Grøss. Håper de er litt mindre poppis når jentene mine blir gamle nok..
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 Nei, det synes ikke jeg heller og jeg synes det er direkte PINLIG når datteren min løper avgårde. Tro meg, hun får en solid dose kjeft. Som tydeligvis ikke hjelper...:/ Mannen min sier at han har sett trampoliner med sikkerhetsnett som kan låses, og sånn vil han at vi skal kjøpe. For da har vi kontroll på hvem og når den blir brukt. Men han husker ikke hvor! *skule på mannen*
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Vær oppmerksom på at dersom et "fremmed" barn skader seg mens det hopper på DIN trampoline så er det DU som er ansvarlig! Det samme gjelder for svømmebasseng. Dette er uavhengig av om du har giitt tillatelse eller ikke. Du KAN fakstisk komme i erstatningsansvar! Når edt er sagt så har jeg trampoline selv, og jeg lar ungene hoppe på den. MEN, vi bor over 2 km unna nærmeste lekekamerat, så det er sjelden det er fler enn guttongen på den. Vår er kjøpt på Europris go jeg mener sikkerhestsnettet er festet sånn som du mener.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 Det er jo egentlig sant, men det kan lett bli et samlingspunkt for barna i gata..? Og det vel gøyere å hoppe med flere enn bare seg selv, så de fleste vil ha med naboungene. MEn, jeg er helt enig i det du sier om at leker kjøper en til sine egne og ikke andres barn og at om en vil ha det i fred så skal en få det.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Ja, jeg er klar over det. Helt utrolig egentlig, burde ikke enhver forelder være ansvarlig selv?! Jeg kikket i kundeavisen til Eurpris på nettet og der var sikkerhetsnettet utenpå trampolinen, altså ikke innefor stålfjærene. Er det lenge siden du kjøpte din? Går det an å låse sikkerhetsnettet?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 Sånn enda mer på siden så skal det jo i prinsippet kun være en av gangen på en sånn trampoline. Jeg skal aldri ha en sånn.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 Oh, takk skal du ha! =) Jeg sender mannen ut i kveld for å se etter den=)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 Nei, det sa jeg og. Og nå glir det en hårete kamel på tvers nedover halsen min...:/ *host*
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. mai 2008 #21 Skrevet 13. mai 2008 vi kjøpte akkurat trampoline med nett og stige på brio. der er nettet veldig finmasket, det er glidelås i åpningen, og nettet er festet innenfor fjærene.. hele greia kom på 2288 kr totalt!
mamamamamamama Skrevet 13. mai 2008 #22 Skrevet 13. mai 2008 kjøpte på toys r us i fjor av samme årsak, jenta vår , da 3 år, rømte til naboene HELE tiden. Vi kjøpte en liten (2,4m diameter), der er nettet festet innenfor stålfjærene, så hun ikke kan tråkke mellom dem.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #24 Skrevet 13. mai 2008 Hehe, ikke så vanskelig å få fatt i som jeg trodde altså! Jeg har ikke sett noen som har trampoliner med nettet innenfor stålfjærene, men tenkte at det måtte være det lureste å kjøpe, små føtter etc. Nå er mannen på vei for å sjekke ut butikkene jeg har fått tips om her, kanskje eldste våkner opp til egen trampoline i morgen? =)
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. mai 2008 #25 Skrevet 13. mai 2008 vi kjøpte også litt pga rømming til naboene... har en gutt på snart 5 og ei jente på drøyt 3..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå