♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Nå om dagen går jeg rundt og syns tiden ikke kan gå fort nok. Jeg føler en slags visshet inni meg om at jeg er gravid, men er veldig redd for å tro på den. Det kan jo bare være fordi jeg ønsker meg det så inderlig. Og det kan jo være av nøyaktig samme årsak at jeg tolker alle symptomer som symptomer på graviditet... Jeg vet jo veldig godt at mange av de like gjerne kan være premens symptomer, og at de andre "symptomene" kan være rene tilfeldigheter. Men så ønsker jeg så inderlig, og håper så vel... For å oppsummere "symptomene" mine, foruten den forunderlige følelsen av bare å "vite" at jeg er gravid (?): - moderat til sterk kvalme som kommer plutselig, og er av vekslende varighet - merkelig følelse nederst i magen, samt smertelignende følelser - ikke helt som premens/mens smerter, men lignende. Litt stikkende følelse på en måte - syns magen forøvrig virker... litt oppblåst og "stram". Det er litt ømt og rart. - mye luft i magen.... (så pinlig) - økt utflod, men uten farge - humørsvingninger - håret blir så fort fett. Har ikke hatt så fett hår siden tenårene ! Kan normalt gå minst 3 dager mellom hårvask uten problemer. Nå blir håret fett dagen etter... - sover urolig/dårlig - drømmer spesielt mye, både sexdrømmer (om f.eks Sven Nordin ?!??!!), og andre helt utrolig sprø drømmer - føler meg fryktelig fysen på noe, men klarer ikke å finne ut hva (men sånn er jeg også når jeg skal ha mensen, så... ) - temperaturvekslinger. Varm og kald om hverandre - har normalt lite til ingen kviser. Det har dukket opp noen i det siste, ikke veldig mange, men mer enn jeg har hatt på veldig lenge. - hyppigere vannlating Jeg har sikkert glemt noe også, men... Alt dette kan sikkert være symptomer på graviditet, men samtidig på så mye annet. Jeg har ganske stabil syklus, og utfra den skal jeg ha mensen til helgen. Jeg tok en graviditetstest for noen dager siden, men det var jo bare idiotisk - det vil jo ikke vises noe så tidlig, sannsynligvis. Det er også noe av grunnen til at det bare er ønsketenkning dette med at jeg kan være gravid også... Kan man virkelig merke det så tidlig ? Og hva med den følelsen jeg har; at jeg liksom bare "vet" at jeg er gravid ? Hvordan kan jeg "vite" det ? Og tenk om jeg tar feil... ? Jeg lovet meg selv, og min samboer, at jeg ikke skulle bli sånn stressa når det gjelder dette med å bli gravid, og jeg trodde helt ærlig at jeg ville klare å holde det løftet. Akkurat nå er jeg ikke like sikker, for å si det sånn... ;-) Samtidig har jeg lyst til å dele disse tankene og følelsene med ham, men tør ikke i tilfelle jeg tar feil. Da vil han bli så skuffet... Men, om noen dager - si en ukes tid - så vet jeg kanskje om dette bare er ønsketenkning, eller et ønske som har gått i oppfyllelse ;-) Så gjelder det for meg å smøre meg med tålmodighet, og prøve å fokusere på noe annet.... *sukk* Kan det være ? *krysser fingrene*
Sjokoladebanan Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 hvem vet.. det kan godt være :-) den uken jeg ventet mensen (jeg planla ikke å bli gravid,men litt unnasluntring av prevensjonsbruk jorde muligheten større hehe) følte jeg meg rar i magen.slike mensmurringer, som jeg ikke bruker å ha før etter mensen er kommet. drømmene mine var også rare. drømte at søstra mi var gravid. b.la. brystene mine var ømme og et eller annet sa meg at noe er i gjære... jeg ventet egentlig mensen fredag, men torsdagskveld får jeg skikkelige menstruasjonsmerter. jeg trodde mensen kom, men den kom ikke. ikke fredag heller. på lørdag tok jeg en test og den viste positiv... jeg var gravid. noe i meg sa jeg var gravid før mensen kom, ett eller annet var anderledes selv om jeg ikke kunne sette fingern på hva det var. jeg håper du får et positivt svar når du tar testen neste gang, men husk er den negativ så må du bare prøve på nytt :-) lykke til videre
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2008 Hei edel-stjerne ! Tusen takk for svar ! Jeg føler meg litt som en idiot, som har fått for meg at jeg er gravid, men... Det er godt å høre at andre også har kjent det på seg, at noe er annerledes :-) Så håper jeg at det er for meg, som for deg, at det kommer av at jeg er gravid. Takk for positive og hyggelige ord. Jeg gir meg ikke så lett, så er testen negativ neste gang, så er det jo bare å fortsette ;-) Lykke til videre du også, om du er gravid nå, eller om "lykketrollet" ditt allerede har kommet til verden ! Mother2be
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 Beklager til alle på Skravlesiden. Jeg meldte meg inn her på BIM i går, og sleit litt med å finne riktig forum for mitt innlegg. Jeg har nå sett at det finnes et "Bli Gravid" forum, som helt sikkert er mer riktig forum for dette innlegget enn skravlesiden... Sorry folkens ! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå