Gå til innhold

39,3 i feber, 8 måneder gammel...veldig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok nettop tempen på dattera mi og den kom på 39,3!

Er ikke det veldig mye? Hun var varm i går og i natt.. Hva gjør jeg? Jeg veit nemlig ikke om det er vanlig at en på 8 mnd. får feber innimellom..?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge guttene mine får fort feber opp i 40 og noen ganger mer. Men det gir seg alltid når de får febernedsettende =)

Skrevet

helt normalt:)

er nok veldig høyt for oss, men ikke for små barn.

:)

Skrevet

mini på 12 mnd har feber i dag, 39,6... lenge siden han hadde noe feber nå, men det hender da de får noe slik... regner med at det er over på noen dager... =))

Gir han febernedsettende når feberen er over 39. Er den under det, lar jeg det bare være og kler av han + gir mye drikke.

Skrevet

Hvis formen er fin så hadde eg ikkje gitt paracet sjav om den er over 39. Sjå ann formen på barnet, og 39,3 i feber på ein 8mnd gammal baby er ikkje mykje. Kan vera tenner. Men ein skal kontakte lege hvis det går over 3 dagar. Her har feberen somregel gitt seg på tredje dagen. Har hatt ein 4åring med 40 i feber men han var pigg så han fikk ikkje paracet før han sa at han frøys, men da stiger tempen som regel. Vesla på snart 2 har hatt 40 i feber og springe rundt som ein anna tulling så ho fikk heller ikkje.

Så så lenge allmenntilsanden er bra så er det viktigaste å kle av dei og få lufta ut feberen og gje dei masse å drikke. Mat er ikkje så viktig så lenge dei drikker.

God bedring til dattera di, også håpar me at det er tennar som kjem :)

Skrevet

"Ingolf" har hatt feber innimellom, flere ganger. På det verste hadde han 39,5, da var han 4 måneder, og det gikk helt fint.

Hvis dårlig form, så av med klærne, inn med paracet og trøst så godt du kan. (Men går ikke feberen da ned etter ca 30-45 minutter, så ring legen.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...