Gå til innhold

Arbeidsfordeling i hjemmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mor gikk hjemme og far jobbet = mor gjør alt husarbeid

Mor og far begge hjemme = mor gjør det meste av husarbeid

Mor i jobb og far hjemme = ???

Hva er "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det:

Når mor gikk hjemme og far jobbet = mor gjør det meste av husarbeid

Mor og far begge hjemme = deler mer likt, men mor tar alltid det som har med klesvask å gjøre

Mor i jobb og far hjemme = far tar det meste, men mor tar fortsatt klesvasken

Skrevet

Mor hjemme og far i jobb - mor gjør mest

Begge hjemme - begge gjør husarbeid i like lang tid, men mor gjør mest for hun er så innigranskauen mye kjappere

Mor i jobb, far hjemme - far gjør mest

Slik har det vært hos oss

Gjest Sekretøsa
Skrevet

mor hjemme, far i jobb-mor gjør mest hjemme

Begge hjemme (fars permisjon, mors studietid)-mor gjør mest hjemme

MEN, han tar alltid ungene på morningen, og leverer tuppa MI i barnehagen før han drar på jobb. men han slapp unna det med og ha med en baby på armen for å hente eldste, for så og aktivisere begge to, inkl. matlaging og alt annet, for at jeg så skulle komme hjem 17.30, slik han pleide. Heldiggrisen

Skrevet

Når han er borte på jobb så gjør jo jeg selvsagt alt, men når han er hjemme så deler vi på alle oppgavene 50/50 vi i hvertfall.jobber i "team" så vi blir fort ferdige og kan hygge oss sammen helst.

Han er like god som meg på alt fra klesvask til matlaging, bedre i å rydde siden han er flinkere til å organisere..mens jeg er flinkere enn han til å vaske gulv og tørke støv.

Vet at når jeg må pendle om noen år ei periode så vet jeg at huset står og ungene har klær på kroppen og skikkelig mat i magen når jeg er borte også ;-)

Skulle jaggu meg bare mangle også :)

Skrevet

Her er mor på skule og far heime = far gjer det meste, men har forbud mot å vaske klær. Mor rydder litt alikevel, fordi ho liker å ha alt organisert, veeeeldig organisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...