Gå til innhold

Og så er helvete i gang!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min skal flytte ut og nå krever han penger av meg for penger jeg har brukt til behandling av ryggen,penger jeg har fått av han som jeg skulle kjøpe klær for men kjøpte bursdagspresang og dåpspresang til ungene til en venninne av meg istedenfor og en gjeld han betalte for meg uten at jeg ba han om det... Dette var penger vi hadde lånt av banken for å kjøpe bil for, men kjøpte aldri ny bil, fikset den vi hadde istedenfor... Kan han kreve tilbake penger av meg??

Har ikke lyst å bli lurt heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er penger han har gitt til deg, så kan han ikke kreve noe tilbake nei. Hvis dere var enige om at du skulle betale tilbake igjen til han, så skal du vel det, siden en muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig, men da blir det dine ord mot hans... Men i utgangspunktet så har han ikke krav på noe nei! :P

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Be han skjerpe seg...

Her har han både smelt deg på tjukka og stikker og nå skal han ha penger? Be han heller spytte i litt penger, unger koster de og!

Skrevet

Ja, han er ikke helt god... Nå skal han forhandle om et tv jeg kaanskje kan få om han får noe igjen for det.. Dvs vi har et tv bord, en hylle og to nattbord som vi har kjøpt sammen... Så han mener vel om han får det så kan jeg få tv..... Og det er 4 timer siden han sa at han sku flytte ut.... puuh, dette kan bli stressende framover....

*prøver å tenke på babyen og ikke stresse meg opp*

Skrevet

Han har forresten to tv`er.....

Skrevet

sjjh.. La han bare ta med seg den gamle tv'n,

du kan jo bare kjøpe deg en ny =)

Er nok ingenting som irriterer han mer enn at du bare sender med han de gamle hyllene og annet "skrammel" dere har "kjøpt i lag" heller...

Vis han at du er en sterk kvinne som klarer deg uten han! Møbler så du klarer deg får du rimelig på ikea vet du ;) -rosinen i pølsa er jo om DU finner deg en ny leilighet, så kan han sitte igjen uten å vite helt hvor du bor, eller ha "oversikt over deg og ditt lenger!

Penger kan han vel bare se langt etter da, er vel strengt tatt du som skal ha penger fra han (og de kan du kjøpe deg ny tv for, he,he)

-med mindre du står som med-lånetaker på lånepapirene, da kan han nok kreve penger..

Lykke til

Skrevet

hehe...nå har jeg ikke penger til å kjøpe så mye som et brukt tv engang. Bryr meg egentlig ikke så mye om dette tv bordet (har forresten et annet jeg kan bruke) hyllen eller nattbordene heller, vi kjøpte de for gavekort vi fikk til jul/bursdager, på ikea faktisk...;) Det bare irriterer meg at han kommer med sånne krav allerede nå..

Og jeg står desverre som med-lånetaker, men det var egentlig bare fordi han ikke hadde fått lån alene.. Han skulle betale det tilbake sa han. Siden han har dobbelt så mye som meg utbetalt i mnd..

Skrevet

på finn gir de bort masse greier, ikke det nyeste, men bra nok. en gammel tv duger til du har penger til å kjøpe ny.

Skrevet

Nei vet du hva...la ham ta det rasket han vil ha og så kjøper du deg heller nye ting ( alltid noe rimelig å få tak i), de pengene skal du s fra om at siden HAN stikker av så får han ta det tapet på ega kappe. Det er ikke du som feiger ut.

Synes virkelig synd på deg her.,..for en situasjon..

Skrevet

ikke gi ham penger, betal din del til banken.

Skrevet

Han kan faktisk ikke ta noe ut fra leiligheten siden det er et barn på vei!

Du trenger innbo for å kunne ha et akseptabelt liv med en baby i huset!

Han må faktis kjøpe seg nye møbler dersom han flytter :-)

Dette fikk jeg opplyst på FV kontoret da jeg og sambo gikk hver til vårt. Min eks måtte kjøpe seg nye møbler.

Skrevet

=)

Det jeg tenkte er at jo mer "fri" en klarer å vise seg fra "ein slik ein" jo bedre får du det med deg selv, og med barna dine, du må jo være sterk for dem også, tusselladden virker ikke til å ha srlig ryggrad...

Da er mitt råd til deg å ta kontakt med banken og få gjort om "din" del av lånet, slk at du ikke må svare for hans gjeld! (han kan nemlig la være å betale, og da er det du som får regninga...)Dette bør du gjøre i morgen, så du ikke havner i et økonomisk uføre.

Da har han ikke noen "pressmiddel" han kan bruke mot deg, så får du heller betale noen ekstra kroner, og bli ferdig med han =)

(...håper det ikke er så alt for mange milioner kroner da, selvfølgelig)

Skrevet

Ja, det hørtes smart ut. Visst han maser mer om pengene så går jeg til banken. Sa til han at de pengene har jeg ikke lånt av deg men fått. Han sa ingenting mer om det, men det kommer nok... Det er langt ifra millioner, det er bare 200 000.. Men det er nok det for meg som ikke har noe inntekt.. Eneste jeg har å leve på nå er barnetrygden. Og så jobber jeg veldig sjeldent, er ringevikar. Får se meg om etter en lite krevende jobb,siden jeg er gravid.. Visst noen vil ansette meg i det hele tatt da! Skal på trygdekontoret i morgen og få ordnet resten..

*dette går bra, dette går bra*

Skrevet

drit i hele fyren og la han ta alt han vi ha!! dårlig samvittighet skal han få med på kjøpet. Det er bare ting. Husk dette neste gang han er i knipe. Spark han på hodet og revva ut den låste døren. he he he!!

Lykke til foresten til deg!!1

Skrevet

Ja, det frister å bare drite i det.. Skjønner ikke helt hvor han skal få plass til kjøleskap,to tv`er,et tv bord,en hylle og to nattbord, han har jo ingen plass å bo....hehe... ;) Klarer meg fint uten, men han er så irriterende når han begynner sånn!

Skrevet

Leste du ikke det svaret der du ble fortalt at han ikke kan ta disse tingene med seg? Sjekk med familevernkontoret før du går med på noe som helst. Du har adskillig flere rettigheter enn du kanskje tror. Så jeg gjentar: Ikke gå med noen som helst avtaler før du har sjekket hva du faktisk har rett på!

Lykke til:-)

Skrevet

Du bør nok ta en runde til bank og trygdekontor, for å sjekke ut dine rettigheter, og muligheter.

Kanskje kan du komme deg inn på et studie som gir rett til støtte fra lånekassen fra høsten (Om du ikke har søkt kan du få plass lell, gjennom restetorget i sommmer), da har du kanskje rett på fødselsstipend når den tid kommer?? Stikk innom NAV og hør hva de kan hjelpe deg med, kanskje vil noen ha en ny-skilt gravid alenemor som sitt ansikt utad??- best å sjekke ut alle muliheter ;)

dumt å gå glipp av noe, tror nok ikke du har rett til OS før babyen kommer, men bostøtte, etc burde du kunne få. Og så skal du selvfølgelig levere inn krav om barnebidrag snarest =) Samt en rask runde ifht samvær etc på familievernkontoret.

Skrevet

Går litt i surr her! Joda, leste det nå... Takk for påminnelsen.. ;)

Skrevet

Men hvorfor får du deg ikke en jobb? Opparbeide deg rettigheter i forhold til permisjon osv. Du rekker jo det fortsatt og da er du ikke så økonomisk ustabil heller.

Skrevet

Jada, jeg skal snakke med trygdekontor i morgen. Må høre om jeg får OS for 4 åringen, har fått OS for hun før så det spørs jo... Ordne utvidet barnetrygd og barnebidrag. Og søke om bostøtte må jeg også..

Jobb skal jeg prøve å få meg også, har lyst å jobbe i en barnehage.. (tror jeg,hehe) Men det blir mer å gjøre på den jobben jeg har nå i sommermånedene, så det kommer godt med også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...