Gå til innhold

Å sladre om graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søren også, nå er jeg passe irritert!

Nå har ei her inne kjent meg igjen via nick og bilder (som er slettet nå..), og fortalt andre at vi skal ha baby igjen. Og det LENGE før jeg hadde tenkt å offentliggjøre det selv. Vedkommende er i fjern familie, så det var ikke aktuelt at de skulle få vite det på noen uker enda.

Hva er det med folk og manglende nettvett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har som du sier med nettvett å gjøre... Men kanskje du ikke burde legge ut så mange opplysninger om deg selv da hvis du ikke vil at folk skal vite??? Det man skriver her inne er jo til offentlig skue for de som vil lese.

Skrevet

Jeg hadde ikke lagt ut "mange opplysninger", tror jeg hadde svart på en tråd i 1.tri om når vi hadde termin eller lignende. Jeg har ikke lagt ut navn på meg selv, samboer eller barn, kun termin på neste og når forrige ble født, og hvilken by jeg bor i.

Jeg er ikke av de som legger ut i det vide og brede her inne, om samlivsproblemer og hus og fandens oldemor.

Skrevet

Men er vel ikke akkurat sånn at det er ulovlig å lese andres profiler, og heller ingen taushetsplikt for dem som er inne her. Du hadde kanskje heller ikke skrevet noe om at dette skulle være hemmelig?

Skrevet

Uansett kva som var skreve eller ikkje på profil o.l. så er det bra respektlaust å ikkje spørre om det er greit om ein seier noko. Det meinar no eg i alle fall. Skadar vel ikkje å sende eit lite:

"Hei! Du må vere (namn). Har de fortalt det til noken endå, eller er det fortsatt hemmeleg? Gratulerer!"

Det å skulle få baby er forbeholdt foreldra. Andre kan skaffe eigne ungar om dei vil drive å snakke til alle om det, uten å høyre med mor og far om det er greit.

Men, no har no folk forskjelleg meiningar då. Eg har i allefall forståelse og medfølelse for MintCondition. Hadde blitt passe irritert og fornerma om noken fortalde til kreti og pleti at eg venta unge, FØR eg gjor det sjølv.

Skrevet

har du tatt det opp med vedkommende som "sladra" da?

Du trenger jo ikke bekrefte det om du får det spørsmålet heller da...

Synes du heller skal fokusere på at du faktisk er gravid og at det er folk som vil dele det med deg.. er jo tross alt ikke alle som får den gleden.

Lykke til =)

Skrevet

Ja nettopp, du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Nei, jeg har ikke tatt det opp, vi er ikke så nære at det er naturlig.

Og gidameg, jada, jeg er glad og takknemmelig for å være gravid jeg, det gir allikevel ikke folk rett til å fortelle andre om det. Om de vil dele det med andre kan de allikevel vente til jeg faktisk har fortalt det selv, jeg hadde ikke veldig lyst til at perifer familie skulle få vite at jeg var gravid alt i uke 7.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat normal oppførsel å slarve om ting man har lest på et nettforum, hvor man ikke har stilt opp med fullt navn en gang?

Og trodde virkelig ikke det skulle være så vanskelig for folk å forstå at man ikke syns mye om å bli gratulert som gravid før en har gått ut og sagt det offentlig selv.

Skrevet

Nei, det er unødvendig, absolutt. Jeg bare tenker at om man ikke ønsker å bli gjenkjent så legger man kanskje ikke ut bilder som det er mulig for folk å kjenne en igjen på...

Skrevet

Nei, var en tabbe det. Jeg har ikke vært særlig på dib siden i høst en gang, hadde helt glemt de bildene. Men nå er de uansett borte, og jeg kan like godt begynne å fortelle folk om at nummer to er på vei ;)

Skrevet

Jeg er litt todelt her - JA, det er unødvendig å sladre om at folk er gravide, men likevel, det lønner seg å tenke seg om to ganger ang hva slags opplysninger man legger ut på nett. Jeg har i alle fall passet meg nøye for å gi ut opplysninger som kan gjøre at noen kjenner meg igjen... I det minste har jeg gjort mitt beste!

Det er nå en gang sånn at enkelte bare ELSKER å legge seg opp i andres liv, og de ELSKER oppmerksomheten det gir å komme med en nyhet om andre FØRST. Det er frekt, og det er irriterende - men det er lite man kan gjøre med det. Får vel bare tenke at det skjer så lite interessant i livene deres at de må legge seg opp i andres liv?

Ikke direkte en sammenligning til avsnittet mitt over, men jeg opplevde at folk i nær familie plapret om graviditeten vår leeeeenge før vi hadde tenkt å si noe til resten av familien. Også til folk vi faktisk følte det var viktig at vi informerte personlig. Og selv om vi hadde gitt klar, utvetydig beskjed om at de ikke måtte fortelle det videre!! Klart det, de gjorde det bare fordi de var veldig glade - men det var VI som hadde måttet ta den ekstre støyten hvis det hadde gått galt. Dette skjedde i BEGGE familiene våre. Grrrr...

Skrevet

Jeg skjønner at du blir irritert, men det er dessverre sånn at mange liker å spre nyheter FØRST!

Derfor kan det lønne seg å være høyst forsiktig med hva man legger ut av "avslørende" informasjon før man er klar for at det kan lekke ut..

Men når vi først er inne på sånne ting må jeg bare fortelle hva som skjedde med kusinen min.

Hun fortalte til EI vennine at hun var gravid. Hun fikk selvfølgelig beskjed om at dette var top-secret og at de ikke skulle sin noe før overståtte 12 uker.. Naturlig nok var venninen hennes veldig forståelsesfull og lovte og ikke si noe.

Nøyaktig 3 dager etter skulle kusinen min hente venninen for å dra på lunsj. Da hun kommer inn døra blir hun møtt av omtrent ALLE hun kjenner med en banner hvor det står "Gratulerer med den Lille".

Eneste som ikke var der var mannen til kusinen min, da han var i firenze og skulle bli overrasket kvelden etter.

Uff, får helt vondt inne i meg bare jeg skriver om det nå.. Tenk så kjipt å ikke få gleden av å fortelle den nyheten selv?? Og ikke minst så leit at ALLE vet det før mannen din..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...