lilios med 3 søte små:-) Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 jeg skal være forlover og trenger litt hjelp til oppgavene mine - HVA er egentlig mine oppgaver?? hva er vanlig?? OGså trenger jeg hjelp til talen min..... Hva er vanlig å ta med i en slik tale?? Takker for all mulig hjelp!!
happygilmore Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Oppgaver: -utdrikningslag -spørre bruden om det er noe hun trenger hjelp til i forkant av bryllupet, om det er småting du kan fikse (skrive bordkort, pynte, etc) -fylle ut forlovererklæring -være til stor hjelp på selve dagen, slik at bruden kan senke skuldrene litt... passe på at hun får i seg mat og drikke før og etter kirke, at kjolen sitter bra, at sløret ligger rett, kanskje freshe opp med lipgloss innimellom. sånne ting. -holde tale (ta med at det er en ære å få være forloveren hennes, litt om hvordan dere ble kjent, ting dere har opplevd sammen, hva du ønsker for henne fremover i livet, at du setter pris på henne, og at du ønsker ekteparet alt godt etc. viktig å være litt "lett" i orda, ikke fortelle absolutt alt, men bare et utdrag. det enkle ER det beste, og kort ER godt ) jeg mener det er viktig du viser at hun kan stole på at du trår til, derfor bare spør innimellom om det er noe du kan gjøre for å hjelpe med planleggingen. men viktigste oppgaven er jo å være der på selve dagen, og da tror jeg den moralske støtten er viktigere enn noe annet! lykke til
Tøydukka Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Ble nevnt mye av det du kan/skal være med på over, men ville nevne en ting til: Det er mange bruder som ønsker at forloveren skal være med å se på/prøve brudekjole. Som forlover skal du kanskje også være med til frisøren før kirken, og være den som hjelper bruden med å få kjolen på etter at håret er satt opp, derfor kan det være greit å ha vært med på å ta den på på forhånd. Talen din skal først og fremst være til bruden, siden det er hun du er forlover for. Du kan gjerne ha med et avsnitt der du snakker om tiden bruden har vært sammen med brudgommen, og gjerne komme med noen fine ord om brudgommen. Men la det bli med noen ord eller en setning eller to. Og du skal selvfølgelig ønske dem all lykke sammen, men hovedhandlingen er bruden. Bruk gjerne litt humor og halvflaue historier, men de fryktelig flaue og ubehagelige historiene gjør du deg eventuelt ferdig med på utdrikningslaget. Husk at bruden fremdeles skal være i godt humør når talen er over;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå