Gå til innhold

Jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg et par jehovas vitner som kommer på døren ca en gang i måneden. De liker meg tydligvis....jeg har jo ikke hjerte til å slamre døra i ansiktet på dem og blir stående å jatte med dem.

Hvordan skal jeg bli kvitt dem? Det er de samme som kommer hver gang, og nå "kjenner" jeg dem jo. Skulle sagt nei første gangen! Men jeg er jo så høflig at det klarer jeg ikke.

Hjelp!

Er det forresten vanlig å invitere dem inn? Skal ikke begynne med det altså, men det virker som om de helst vil flytte inn til meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du innviterer dei inn, blir du aldri kvitt dei

Eit gulltips til å skremme dei vekk på ein høflig måte er å spør om de skal be saman. Jehovas vitne har som eit av sine største tabu å be til Jesus (for han er ikkje gud for dei). Så forslag om ei lita bønnestund på trappa skulle gjere susen....

Skrevet

He, he skal prøve på det.

Jeg forstår ikke helt hva det er de vil heller... Slik jeg har forstått det kan de jo ikke omvenne meg til å bli et jehovas vitne, så hva er det da de vil? I dag snakket hun om skaperverket og hvor flott det er liksom.. Jeg svarer ja og ha og så tutler de avgårde... Merkelige greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...