Gå til innhold

Spiser barna deres yoghurt hver dag eller av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi gutten min er veldig glad i yoghurt, men ettersom jeg ikke er særlig fan selv så er jeg litt usikker på i hvilken grad det metter og næringsinnholdet.

Er det en fullverdig del av et måltid, eller mer som dessert?

Kjøper de vanlige til Tine og Biola.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuppa mi får youghurt hver dag i barnehagen og kanskje hjemme til kvelden hvis vi har spist sen middag. Er vel mer et mellommåltid. I barnehagen får de frukt og youghurt som mellommåltid ihvertfall.

Skrevet

Av og til. Yoghurt naturell. Vi bruker også en del yoghurt naturell og matyoghurt i middager etc.

Skrevet

Mine for det kunn til frokost, minsten må da ha spist 1 brødskive før han får yoghurt, for da er han mett lenger. Eldstemann er ikke særlig sulten til frokost så han spiser bare yoghurt, noen ganger brød også.

Vi kjøper Tine sine og Danonino. Bruker mest Tine.

Skrevet

Nei, ikke daglig, men et par gang i uka..spiser frukt daglig, yoghurt er mest dessert her i hus :-)

Skrevet

min er veldig glad i det. han får etter frokost noen ganger, etter midag eller kvelds. Eller han får det med i barnehagen eller når han spør om det selv. Men det er jo ikke hver eneste dag. I perioder kan det bli det men.

Vi kjøper mye forskjellig yoghurt.

Skrevet

Gutten vår på 4 år får yoghurt hver dag, når han står opp. Han pleier å sitte foran barne tv og spise en Litago yoghurt eller kesam yoghurt mens pappaen dusjer og gjør seg klar til å kjøre i bhg og jobb.

Han får dette siden han er så sulten om morgenen, de spiser frokost klokka åtte i bhg, men når han våkner klokka seks, er det for lenge å vente.

Han er også veldig glad i bilola, men da den drikke varianten. Det får de i bhg av og til, eller hjemme som drikke til kveldsmaten f eks.

Skrevet

Mellomste min spiser yoghurt hver dag, som dessert etter lunsj. Han spiser først et par skiver også yoghurten.

Selv spiser jeg yoghurt med en grynblanding i til frokost hver dag, et greit alternativ til melk synes jeg, det drikker jeg ikke.

Skrevet

Minste er ikke så glad i det så hun spiser lite.... mellomste spiser hver dag. Bruker stort sett Danonino og biola drikkevarianten.

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Ja, yoghurt med havregryn er lunchen hennes hver dag

Skrevet

Hver dag som en del av frokosten.

Skrevet

Takk for mange svar! :)

Flere?

Skrevet

Hver dag. Naturelle!

Skrevet

2 ganger i mnd kanskje, i snitt. Enten vanlig tine eller go morgen.

Skrevet

Det går litt i perioder, men får vel i snitt 3 ganger i uka. Kjøper mye forskjellig vi, Tine, Litago, Safari, Dananino..De spiser det ofte som kveldsmat hvis det ikke er så lenge siden de spiste middag.

Skrevet

Temmelig mye sukker og fett, så det spiser vi nesten aldri. Litago er fullstendig uaktuelt.

Skrevet

Mogop:-) Kanskje skaffe deg litt mer kunnskap før du uttaler deg??? Alle barn har godt av å få i seg en yoghurt hver dag. Masse viktige næringsstoffer i den. Ikke minst kalsium, som mange får i seg for lite av. Men dine barn drikker kanskje 3 glass melk hver dag de da?

Og angående det med sukkeret i yoghurten, det er sterkt overdrevet fra media!

Skrevet

Jenta mi spiser yoghurt omtrent hver dag. Enten som mellommåltid eller etter frokost\lunch eller kvelds. Er ikke et fullverdig måltid, men ofte det bare blir en yoghurt til frokost å så spiser hun resten av frokosten i barnehagen, kommer ann på hvor mye matlyst hun har kl 06 på morgenen.

Eller så får hun en etter kvelds\middag\lunch osv. Spiser alltid mat først å så får hun en yoghurt etterpå dersom hun spør.

Skrevet

Greit det er endel unødvendig sukker, men fett??? Det fettet som er youghurten er fett barna trenger, fett som er godt for dem. Yoghurt er bra for vedig mange ting skal jeg si deg.

Skrevet

Den var vel ikke til meg;-)

Skrevet

Lillegutt faar en yoghurt hver dag foer han legger seg for en lur.

Kjoeper vanlige yoghurter ikke Biola, den smaker jo dritt.

Skrevet

når han selv ber om det. det går litt i ryk og napp.

Skrevet

Sånn apropos kunnskap - kan du dokumentere påstanden "alle barn har godt av å få i seg en yoghurt hver dag"?

Skrevet

Her spiser ho innimellom, langt fra hver dag. Yogurt er ikke såååå sunt akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...