mamma til 2 små:=) Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Det er jo så mange forskjellige bæresjal...Hvilket har dere og hvor mye koster det?Er det enkelt og ta på og av og er dere fornøyd med valg av sjalet?
*1+1=2 små* Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 det er lettest med meitai hvis du ikke kan få hjelp av noen til å knyte sjal! Jeg trengte hjelp, men det betyr jo ikke at du trenger det:P Hadde sjekket på finn:)
enpå3ogenpå1 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 vi fikk moby wrap i gave (vet det koster 400) og er kjempefornøyd med den!! Er kjempeenkelt å knyte rundt seg, også uten hjelp. Har brukt den på gutten vår fra han var et par uker og bruker den enda. Nå er han 6 mnd. Men jeg kommer nok til å kjøpe en meitai etterhvert. Har alltid likt de, men moby'en virket så mye koseligere/tryggere/lunere for en bitteliten bebis. Finnes sikkert hauger av sider, men tettinntil.com er kjempefin. Der kan du se og lese om forskjellige bæremåter. Lykke til med valget og videre i graviditeten (regner med du ikke har født enda pga nicket)!!!!
Ginger-mor Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Ingenting har gitt meg så god bærekomfort som elastisk bæresjal. Har brukt det fra fødselen til nå (7.5mnd) og kommer nok ikke til å legge det bort før på lenge ennå. Har MT og lommeslynge også, som er veldig kjekt hvis det blir mye "opp-og-ned". Elastisk bæresjal knytter du på deg før du putter babyen i.
enpå3ogenpå1 Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 enig med Ginger-mor. Moby er elastisk og du kan fint bære en "tung" baby uten å bli sliten i ryggen
Bergene Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Elastisk sjal brukes til de minste og er lett og lære seg! Fram til babyen er 7-8 kg. kan man bære i timesvis uten at det er ubehagelig. Etter 7-8 kg. er vevd sjal bedre for bærer om man skal bære lenge, mens elastisk kan brukes helt frem til ca 10 kg for korte stunder. Vevd sjal kan brukes fra fødsel til 3-4 år om man vil, kreves litt øvelse for å få til, men med hjelp går det i allefall fint. Knyter på nesten samme måte som elastisk, men vevd sjal er altså vevd og kan brukes lengre.
Yo&La+spire Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Vi kjøpte vevd sjal med en gang og bruker det enda, også på lange turer. Snuppa er nå 14 mnd og ca 10 kg. Synes ikke det var noe vanskelig å få til selv...selvfølgelig krever det litt øvelse, men dersom du begynner når babyen er liten/nyfødt så tar det ikke lang tid;) (lettere når de er små og ligger i ro...hehe....så når de blir store og "vriene" så har du litt erfaring) Eg brukte to kvelder på å lære meg det:)
mamma til 2 små:=) Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2008 Tuse takk for tips...jeg har bestilt meitai nå:=) nei jeg har fått sønnen min for 4 mnd siden men jeg får ikke endra nicket mitt:=)
Har to herlige gutter! Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 VI KJØPE ELASTISK SOM VI FIKK ANBEFALT MEN JEG HAR ALDRI BRUKT DET..KOSTET 599,- MEN SKAL SELGE DET HVIS DU ER INTERESSERT ER KJØPT PÅ BABY SHOP OG FØLGER MED MASSE GODE BÆREMÅTER TIPS! VI BRUKTE BARE BÆRE BAG OG BÆRE SELE.
mamma til 2 små:=) Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har litt lyst på begge deler:=)Meitaien jeg venter på kan brukes til 10-11 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå