Gå til innhold

Nå skal jeg ta med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påskeegget mitt som jeg fant i går kveld,og solkremen og sette meg ut å nyte før styggværet og kulda setter inn i morgen.

Har forresten fått noe voldsomt med soleksem på armene.....noen med gode råd?

Har smurt aloe vera og kortison....hmmm...klør og blemmer.

Men i sola må jeg,hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe godt i påsekegget ditt, da? :-) Det blir vel ikke styggevær og kulde, vel?

Du den soleksemen skal sikkert holdes borte fra solen til den har roet seg ned. Vet ikke helt hva du burde smøre deg med - har doktoronline noen tips, kanskje?

Skrevet

oki... doktoronline... smørr deg inn med sinksalve! det var jo ikke akkurat det rådet en ville ønsket seg, nei.

Skrevet

Jada...i påskeegget mitt har jeg godt og blandet,søtt salt og syrlig....hvor alle de røde gummitingene går først.Så har jeg tyrkisk pepper,og kjærligheter og en japp :)

Og det var ikke lurt å sitte ute med de armene kjente jeg,det ble ikke veldig mye bedre ;)

Zinksalve er for babystumper...og er hvit og ekkelt.

Men aloe vera demper litt.Og lurer på om jeg bruker å få dette hvert år med de første strålene før huden er herdet.

Får heller henge ut en klesvask til å synke påskegodteri før middagslaging. For idag blir vi alle,mine,dine og våre :) Og da har bonussnuppa på 7 bestilt ostesmørbrød....det er lettvint og godt.

Skrevet

namnam! vil du dele litt påskegg med en stakker som har spist opp sitt... forlengst :-)

enig med du! siksalve er ikke noe en driver og smørrer seg inn med - uansett! men være litt varsom i solen! og gni på med aloe vera - det lidrer kjempebra.

ostesmørbrød er kjempegodt! vi er ikke så langt unna med hjemmelavet pizza i dag. så snart mor kan få plukket seg fra jobb og kommet seg hjem for å lave pizzaen :-)

Skrevet

Og brått føler jeg meg veeeeldig ung:

Sakset fra søk om soleksem ;)

"Vanligvis kommer utslettet i ungdommen eller tidlig voksen alder. Utslettet kan bestå av blemmer, eksem og rødme i huden, eller en blandingstilstand av disse tre.

For den som får disse plagene kan være en trøst at man

oftest "vokser " fra plagene."

-Videre er det kortison som hjelper....og at det er vanligst på vår,forsommer..og går over i løpet av sommeren....som jeg husker.

Neste sommer er jeg 40 år,og kanskje vokst fra plagene hehe :)))

Kos dere med pizza!

Skrevet

Dersom det ikke er nok med aloe vera kan du forsøke allergimedisin mot pollen, for det virker mot soleksem også. Jeg bruker Zyrtec og er veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg tror det er påskeegget du er allergisk mot jeg, eller i hvert fall innholdet. Derfor kan du sende det til meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...