Gå til innhold

Idag snakka jeg til 2 unger jeg ikke kjenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vei til hs idag.. på vei dit går jeg forbi en barneskole..

ved hjerdet langs med veien stod det 2 jenter i kanskje 8-9 års alderen.. de hadde sperret en annen jente inne i et hjørnet og stod og sparket på henne. Jenta ropte " nei, ikke gjør det" men de andre jentene hørte etter. de bare fortsatte... da gikk jeg bort og sa ifra at de skulle kutte ut. sånn oppfører man seg ikke. møkkaunger ass.

gruer meg til mini her skal begynne på skolen.heldigvis er det 5 år til..så jeg slipper å bekymre meg for mobbing og slemme unger på en stund enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du sa fra!!!

Ja det er fælt å plutselig ha så lite innflytelse på hverdagen dems.. Dattra mi begynte i høst, var kjempeskummelt... For meg vel og merke :P

Skrevet

Bra du sa i fra!!! Hadde glatt gjort det selv! Uansett hva som er foranledningen er det ingen som skal bli sparket i skolegården!

Mamma og pappa bor på toppen av bakken hvor barneskolen min lå. Jeg er ofte innom på den tiden barna skal hjem fra skolen og har måttet rope ut av vinduet at de ikke må sloss og være snille mot hverandre når de går hjem.

Skrevet

jeg skjønner ikke hvofor de skal være så slemme mot hverandre ?..

og hvorfor de går flere sammen mot 1...

ble selv mobbet på barneskolen.. fordi jeg var norsk og bodde i sverige.

rart at man er lagd sånn.. at noen er svakere enn andre og på en måte blir offer..

Skrevet

kjempe bra gjort.

Jeg håper og tror at jeg hadde gjort det samme, og kanskje også gått bort til de voksne og sagt ifra om sit. Slik at de kunne jobbe videre med dette. Det var jo ganske alvorlig dette. Men kjempebra at du gav dem beskjed. Det er viktig av vi bryr oss og ikkje er redd for å gripe inn.

Skrevet

I sånne tilfeller er jeg fæl til å si ifra også, driter i om noen synes jeg går over streken da.

Har fått noen stygge blikk og også komentarer fra foreldre på lekeplasser osv fordi jeg har "kjeftet" på ungene dems, men jeg bryr meg absolutt ikke om de blir fornærmet, de får heller lære ungene sine å oppføre seg som folk.

Om det har vært barn som har gjort noe med min lille snuppe så har jeg noen ganger sagt direkte fra til foreldrene også hehe, sladrehøna :);)

Skrevet

Ja, det er viktig å bry seg!

Tror mange kvier seg for det.

Skrevet

hurra for deg! Slike "nabokjærringer" vil jeg ha i mitt nabolag jeg også!

Skrevet

Og du er hjertelig velkommen til å flytte inn i blokka vår!

Her kjefter vi på unger alle som en. Er som en liten landsby som oppdrar en haug unger sammen. Kjempetrygt å vite at noen passer på de sekundene jeg ikke gjør det selv.

Her er det alltid noen voksne ute på lekeplassen, og dersom man har det travelt kan man sende ungene ut uten å være med selv. Kjempedeilig!

Det TRENGS en hel landsby for å oppdra et barn!

Bra jobba!

Skrevet

Jeg traff 2 gutter i 8 års alderen på gaten en gang som hadde lekepistol... da sa jeg også ifra. Jeg ble jo først ganske redd og slo til armen hans, for jeg viste jo ikke at det var en lekepistol da. Da ble de redde og sa at det var en lekepistol, men jeg sa klart ifra at de ikke måtte holde på slik. Tror det gjorde inntrykk på dem. Jeg hadde med gutten min som var rundt 1 år da..

Skrevet

jeg syns det er viktig å si ifra.

godt det ikke er bare meg som er "kjeftekjærring" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...