Gå til innhold

Jaja... Da gikk det som det måtte gå da.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg alenemor igjen.... Er 8 uker på vei og samboeren min har funnet ut at han ikke er klar for en unge til likevel... Så da sitter jeg her da, med en voksende mage og en jente på 4 år.. Uten fast jobb.. Grådig bra.... Men det må vel gå på et vis... Aner ikke hvordan enda... Skal på trygdekontoret i morgen og høre hva de kan hjelpe med... Visst det er noen som har noen hjelpende ord eller gode tips så tar jeg imot med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mange hjelpende ord kanskje, men en god klem via nettet skal du få av meg.. Og masse lykke til, dette ordner seg på en eller annen måte vet du..

Skrevet

Jeg har ikke så mange tipsene til deg. Men ville bare ønske deg lykke til. Høres ut som en meget umoden kar som skal bli pappa.

Dette her klarer du. Tøft kan det nok bli i perioder, men det kommer til å gå bra.

Jo, har ett råd til deg. Få alt av avtaler mellom deg og barnefaren ned på papir fortest mulig.

Skrevet

uff!!! at det går ann å være så uansvarlig :( blir lei meg på dine vegne jeg :s sender mange klemmer!!

du har krav på overgangsstønad,barnebidrag , barnetrygd (for hu du har nå + får måneden etter at barnet er født) , småbarnstillegg og bostøtte

Skrevet

Hehe...takk for det! Alt hjelper på.. ;)

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Utrolig hvor mange menn som ikke forstår konsekvensen av å pule.

Dette ordner seg !

Skrevet

Det var leit :-(

Gi ha litt tid, det kan hende det ordner seg når den værste panikken har gitt seg.

Ta dere heller ei puse og se an. Uansett så blir det HANS barn, han kan ikke stikke av fra det ansvaret uansett.

Fy faen så drittforbanna jeg blir når jeg hører om feige mannfolk som stikker av....eier de ikke BALLER????? Skal slutte å klage på at min jobber mye skjønner jeg, han tar i hvertfall ansvaret sitt.

Skrevet

haha! Den satt.. ;) Det var jo planlagt da, men plutselig er han ikke klar likevel... Ikke vet jeg.....

Men en ting jeg glemte å skrive var at jeg har fått overgangsstønad for hun på 4 før, får jeg det en gang til da? Fikk den da i de 3 årene som er vanlig...

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Baller eier de tydeligvis, de bare vet ikke helt hvordan de fungerer.

Skrevet

Dessverre er bare noen mennesker født fullstendig uansvarlige og egoistiske.

Det samme skjedde med en venninne av meg, men i dag er hun samboer med en knakande grei kar og de har fått ett barn sammen.

Det ordner seg for deg også skal du se!!

Skrevet

kan ikke si annet en AT DETTE KLARER DU!! :)))

ble plutselig alene 13 uker før femtemann kom jeg å.. men patetiske menn klarer vi oss jenter uten:))

ønsker deg masse lykke til:))

Skrevet

Har vært mye styr med han. Har skrevet innlegg her før om hvilken drittsekk han er som ikke kommer hjem om natten fordi han sitter å spiller hos kamerater, og ikke gidd han ta tlf når jeg ringer... Så da kan man jo lure på hvorfor jeg ville ha en til unge med han??!! Ikke vet jeg.. Hadde vel et håp om at det skulle endre seg etterhvert...

Skrevet

huff, nå fikk jeg lyst til å kjefte og smelle! Men det er jo ikke din feil at han har dratt. Så får isteden si at du har min dypeste medfølelse. Heldigvis finnes det gode støtteordninger for deg. Håper du har folk rundt deg nå i den vanskelige tiden.

(Må bare få lov til å kjefte litt da; hva i alle dager får en mann til å forlate barna sine på den måten? Er det liksom greit å bare stikke, og legge igjen alt ansvar hos mor? Sånne ting går det jammen ikke an å angre på. Han skulle hatt ris på rompa.)

Skrevet

dette går så bra! alt ordner seg for snille jenter.

trygdenkontroet kommer til å hjelpe deg, sansynligvis har du rett på ny os, siden det ble slutt melom dere. og når du får minste mann får de 3 år med os til og ta en utdannlse eller finne jobb.

du greier dette! mange kvinner før deg har gjort det. og det kommer til og gå bra!

LYKKE TIL

Skrevet

Ja, jeg skal nok klare det. Har jo klart det en gang før.. :)

Det var bare så utrolig unødvendig at han kom med dette akkurat nå når jeg er blitt gravid igjen... "Jeg er ikke klar likevel" Bare så enkelt og greit? Kan jeg plutselig komme å si at jeg ikke var klar for å få en unge når jeg var 18 likevel? 4 år etterpå?? Og etter at vi planlagt nr 2 og blitt gravid kan jeg da si at jeg ikke er klar likevel?? Blir litt oppgitt jeg.. Han må da vel ha tenkt tanken før vel???

Jaja...drit i han... Den største bekymringen min nå er hvordan jeg skal få betalt regninger og husleie....

Skrevet

For en premiedust! Ikke noe tap ivertfall......

lykke til:) Du klarer det nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...