lillemirakel!! Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Er så usikker på hva jeg skal gjøre, greit å få noen objektive meninger om det! Saken er at jeg er gravid i 15. uke og kan ikke jobbe da jeg jobbet som lfyvertinne da jeg ble gravid- og har jobbet med det deltid det siste året. Skal da ha svangerskapspenger mens jeg går hjemme og siden jeg kun har jobbet deltid- og de tar vekk dietten( som er 2 3`deler av lønna) så blir det nesten ingenting....... Har en utdannelse som jeg ikke har fått brukt og nå har det altså dukket opp DEN drømmejobben som jeg kan ha en mulighet for å få. En slik jobb dukker ikke opp hver dag og jeg har IKKE lyst til å fortsette som flyvertinne og reise masse etter jeg føder! Men nå altså....skal jeg på intervju. Bør jeg si at jeg er gravid? JEg vil nok ikke ta jobben og ikke si det, men tenker at jeg kansje sier det hvis jeg blir tilbudt stillingen. Og da med garantier at jeg er frisk og rask og at jeg og barnefaren vil dele permisjonstiden..... Har så lyst på den jobben!!!!! og den dukker IKKE opp igjen!!Vår økonomiske situasjon- og ikke minst fremtidsutsikter hadde bare bedret seg 100% om jeg hadde fått den... så- noen synspunkter her damer??? Blir SÅ glad for svar!!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville ikke sagt at jeg er gravid enda. Ikke før hmm før magen begynner å synes, men det er jo ikke lenge til hos deg. Men de trenger da ikke å vite det enda.
Krusemynthe Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du har ingen plikt til å si i fra at du er gravid. Jeg ville fokusert på jobben og mine kvaliteter under intervjuet - og gått for den. Du kan uansett ikke love noe i forhold til din egen helse - så det synes jeg ikke du skal gjøre. Men forhåpentligvis er jobben og helsen av en slik karakter at du kan jobbe laaaangt ut i svangerskapet. Om du blir tilbudt stillingen har de ikke lov til å gi den til noen andre etter at du har sagt hvordan det står til. Men slikt skjer - så et medlemsskap i en fagorganisasjon hedde kanskje vært lurt...?? Ta jobben - uten dårlig samvittighet. Lykke til !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå