Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Nå er jeg i uke 22, men har fortsatt ikke kjent liv! Er dette vanlig, da? Trodde jeg burde ha kjent liv nå. Jeg har litt ekstra "polstring" på magen fra før, (litt rund m.a.o) kanskje det har noe å si? Ellers så ligger morkaken foran hos meg, men burde vel ALLIKEVEL ha kjent liv nå? Huff, jeg er sikkert bare dum
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg er også godt polstret som du sier, men kjente tidlig liv i både første svangerskap og dette.Innvendig i livmoren skal vi jo kjenne det uansett hvor mye som ligger utenpå. Er du førstegangs? I så fall er det ikke sikkert du helt vet hva du skal kjenne etter. Og du har jo foranliggende morkake og det kan det ta i mot for de første støtene. Er jo ikke store greiene som skal sparke fra seg der inne. Vil tro det ikke er lenge før du kjenner noe. Har ikke erfaring med foranliggende morkake selv, men det sies å ta litt lengre tid.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg følte meg ikke spesielt polstret - og morkaken lå ikke foran - men jeg kjente ikke liv før i uke 22. Så jeg tror du kan slå deg til ro med at det er ganske vanlig! Bare ta det rolig, og i kveld kanskej du skal legge deg på sofa og kjenne gdt etter. Jeg gikk nok glipp av mange av de første små tegnene
gamla41 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Jeg er i uke 24, og kjenner heller ikke så mye.....skulle ønske det var mer, for å si det sånn. Går lange perioder hvor jeg ikke kjenner noe som helst, det bekymrer meg. Så, jeg forstår deg!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 regnerr med at du vil kjenne det om ikke så lenge. kommer an på om du er førstegangs eller ikke, og også om babyen ligger vendt mot ryggen, morkakeplassering etc. Her er det nesten litt i meste laget, er 25 uker i dag, og ønsker meg en pause innimellom.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg er godt polstret og har kjent liv lenge, men det er mitt 3.barn da. Det at morkaken ligger forann er nok det som gjør at du ikke har kjent det til nå. Prøv å drikke litt sterk saft og legg deg på sofaen og kjenn godt etter på kvelden, da ksnkej du kjenner noe
Berta_78 Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg er ikke godt polstret, men har morkaken foran. Begynte å kjenne sånn ca der du er nå. JM sa at jeg fint kunne komme til å gå til uke 24 når morkaken ligger foran, men at hvis jeg ikke kjente noe da, burde jeg kontakte lege for kontroll. Så du har ennå et par uker... Tipper det kommer hvert øyeblikk :-) Hos meg kjente faktisk kjæresten min det utenpå før jeg kjente det selv første gang! Han var rimelig stolt.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg tror også du vil kjenne liv hvert øyeblikk! Jeg kjente heller ikke liv før uke 22 sist gang...jeg var slank men hadde morkaken foran..det var det som gjorde det mente jm. Ta det helt mer ro.:-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Hei. Jeg er førstegangs og er snart halvveis i svangerskapet. Det er nettopp de siste daene at jeg har kjent bittelitt liv, bare veldig svakt. Har ikke morkaka foran eller noe.. Spurte jordmor om det var unormalt å ikke kjenne noe skikkelig på noen uker, og hun sa det var det slettes ikke den første gangen. Kom litt ann på mrkake osv.. Er sikker på at alt er bra, så lenge du har morkak foran osv så er det jo en grunn..
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Eg er 2 veker bak deg (i veke 21 her inne). morkaka er foran hos meg og, men på høgre side. Kjendte første sparket då eg var 19+6. Kjenner ikkje noko på høgre sida endå. Var kanskje littegrann lubben då eg vart gravid så har litt "polstring" på magen, men ikkje mykje. Veit ikkje om det har så mykje å seie. Men morkaka kan vere ei stor hemming ja! Og så kjem det jo an på korleis krabaten ligg. Du kjenner nok snart noke! Trøst deg med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå