Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Forstår det slik at du besitter mye grønn kompetanse... Det har nemlig ikke jeg. Derimot har jeg nysådd plen, og lurer på hva jeg gjør med den framover. Skal den ha mye vann? Bør ungene ha totalforbud mot å sette så mye som en tåspiss på plena før den har grodd skikkelig til? (Gjelder det forøvrig andre regler for tåspisser med Geox-sko enn for tåspisser i sko fra Økonomisko?) Når kan jeg forvente at den blir grønn?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 På nysådd plen bør du vanne hele tiden - den bør ikke få muligheten til å tørke. Hvis du ikke har kalket og gjødslet før bør det gjøres etter en stund, men vent litt så det ikke svir gresset. Jeg ville holdt ungene unna en stund, til gresset har fått satt seg, ellers kan det bli ujevnt og de kan dra opp de små spirene som har fått satt seg. Lykke til=)
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Hmmm... Jeg tror den allerede er gjødslet. Tolker i alle fall de små hvite kulene som gjødsel.... Så da bør jeg sikkert vanne flittig framover? Akkurat nå har vi kontinuerlig naturlig vanning fra oven, det er kanskje like greitt. Takk for svar, du får komme på grilling når plena har blitt grønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå