Madamina Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Trodde jeg hadde luftsmerter, men det var magekatarr. Har hatt det før. Det er jo så mye snakk om utbrenthet og det forventes liksom at alle kvinner i 30-åra som skal etablere seg går på en smell. Man blir litt blind for egne krav og forventninger. Spør derfor om råd. Er dette å kjøre seg for hardt? : Underviser 92 % i kultuskolen ( stort sett ettermiddag) Frilanser som utøver selv (dvs. øver 2-3 timer per dag i tillegg til kontorarbeid egen bedrift medfører). Tilsvarer vel 20-30% minst. Har førstemann på snart 2 år hjemme bortsett fra 2 dager i uka med dagmamma. Han har barnehageplass fra høsten. Renoverer hus og hage (dvs. mannen min gjør det mens jeg passer pjokken). Er 18 mnd gravid og teller ned til sommerferie hver dag. Prøver å få trent 2-3 ganger i uka og ikke minst ta pjokken med på lekeplassen. Har litt for trang økonomi til å si opp arbeid. Er dette ille, eller har dere det også ca. slik? Ble litt syt dette. La oss konkurrere i hverdagsstress....
AO3 Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg vil jo si at det å være 18 måneder på vei i seg selv er grunn nok til å være ganske stresset! Neida, fra spøk til alvor. Om du kjører deg selv for hardt eller ikke, er det i grunnen bare du (og legen din, og mannen din) som kan svare på. I og med at du er gravid, er jo ting litt tyngre enn ellers... Så det som går greit til vanlig, går ikke nødvendigvis like greit når man er gravid.
ajate *høygravid* Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Du er jammen aktiv! Hvis du blir syk av det er det jo et tydelig tegn på at du bør lytte til kroppen din. Hvordan er veksten på babyen? Pass på så du ikke stresser den. Du må nok bare lytte litt til hva intuisjonen/magefølelsen sier deg. Selv sliter jeg mer med dårlig samvittighet over at jeg makter så lite. Er normalt veldig aktiv og pliktoppfyllende, men sliter med oppkast og kvalme. Jeg begynner også å innse at dette svangerskapet nok også blir sånn alle 9 mnd. Litt tøft å akseptere sine egne begrensninger synes jeg Vil så mye mer, men må nok prøve å forsone meg med at lista er senket betraktelig og trøste meg med at det går over og mitt gamle jeg kommer tilbake
Madamina Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2008 Ja, det er akkurat det. Vanskelig å akseptere at man har begrensninger. Det blir nok bra i fremtiden med begge barn i barnehage og kanskje bedre arbeidsforhold. Kan jo selvsagt be om litt sykemelding, me det er jo bare 5 uker igjen til sommerferie. Blir spennene med UL mandag. Hjertelyden var ihvertfall fint i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå