Gå til innhold

Ang venner av det andre kjønn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det avhenger av personene.

Feks ang denne saken på anonym forum så reagerer jeg ikke på mannen, men en smule på venninnen siden jeg "kjenner lusa på gangen"....noen damer kan fort falle for etablerte menn og skal trå litt varmsomt og partene bør snakke seg i mellom for å finne grensene også for hva den andre part "tåler".

Selv har et mannlige venner jeg gjerne går en tur med, som kan stikke innom en tur i ny og ned og som jeg også har tatt en fest i lag med. Dette MED min samboers velsignelse siden jeg respekterer ham og hans følelser oppi det hele.

Han ene er en nær venn jeg ofte betror meg til, jeg er 100% trygg på at han respekterer at jeg er i et forhold, jeg er heller ikke "intressant" for ham som "kvinne", men kun en venn.

Hadde jeg vært mann og han dame så tror jeg dere her inne ( i hvertfall mange) hadde reagert negativt på dette.

Menn og kvinner kan være kompiser uten at det er noe annet inn i bildet enn vennskapet.

Vennskap er viktig og verdifullt. Og man slutter ikke å være venn, eller å få venner selv om man har en partner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke at det er etablerte vennskap som gjør at folk føler seg mest truet. men mer hun alnemoren i barnehagen eller på lekeplassen som er så hyggelig.

det er gangske mange mennekser der ute som er liveredd for å miste mannen sin virker det ut som. det er temlig mange ganger jeg har opplevd at jeg rett og slett ikke "får lov" og hilse på mannen dems.

det sier mer om dem en om meg. men det påvirker meg også, jeg føler meg nesten kriminell om jeg møter en barnehagepappa i butikken og vi stopper og prater. helt lattlig at det skal være slik!

Skrevet

haha.,...ja der kjenner jeg meg igjen....var alenemor i enel år selv.

Men jeg hadde ganske klare grenser også, hadde ikke "hengt" sammen med en etablert mann hvis jeg ikke VISTE det var ok for dama. Har noe med respekt å gjøre og redsel for å lage problemer for andre.

Skrevet

ja jeg holder meg også på lang avstand fra mennene til barna i gata. men jeg syns ikke at det brude vær slik.

Skrevet

Ja, selvfølgelig avhenger det av personene. Det er jo derfor det blir umulig å svare noe sikkert til hun som skrev innlegget.

Jeg synes også det er naturlig å ha venner av begge kjønn, men jeg kan ikke sitte her å påstå at hun med nabokona overreagerer.

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Jeg har nesten bare venner av det motsatte kjønn jeg.. går helt greit for mannen min.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke hun overragerer heller jeg, for det er viktig at partene seg i mellom kommer til en viss enighet om hvor grensa går Det er det hun bør gjøre i forhold til mannen, og også markere til en viss grad forhold til nabokona.

Skrevet

stor forskjell å være gammel venn, GOD venn og bekjent som bare inviterer på middag da.....

Skrevet

spiller liten rolle, jeg hadde ikke følt at jeg kunne bestemme eller burde bestemme over hvem mannen min spiste middag med. det handler jo om tilitt.

om en kvinne har lyst på han så er det jo hans ansvar og takke nei, ikke mitt ansvar og passe på at han ikke møter henne

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Jeg synes det mest betenkelige ved det hele er at så mange faktisk setter grenser for hvem og hvordan deres partnere får omgås, og lager et salig helvete av bagateller. Er det ikke mer hold i pulekontraktene deres så har dere langt større problemer enn at mannen prater meg ei snasen alenemor over ei flaske vin.

Skrevet

Hvis man kommer dit at man bestemmer hvem mannen skal henge med og spise med og kjøre karusell med mens man sjøl er bortreist kan man jo vurdere kastrere ham fullstendig, sosial kastrering er ikke mange hakk bedre.

Skrevet

Det er jo helt greit med venner av motsatt kjønn. Selv har jeg hatt kompiser som har sovet ved siden av meg i ektesengen til meg og min kjære når han har vært borte. Min eks kjæreste gjennom mange år ble en god venn av min mann osv.

Men, allikevel skal man ikke undervurdere dette heller. Fra å ha ingen kontakt til å drikke vin\tilbringe hele helgen med når kona er borte er litt i overkant synes nå jeg.

Det skal være så fryktelig hipt og ikke legge begrensninger på sin partner, la ham gå på byen når han måtte ønske og ikke legge bånd på ham som enkelte sier. Synes det handler om respekt når man er i forhold jeg.. En kan ikke gjøre hva f.. man vil dersom man er i et forhold, det legger lokk på en del ting, men åpner for veldig mye annet flott.

Ikke minst av respekt for min mann hadde jeg aldri satt meg der og drukket vin og tilbringt hele helgen\sende kose mld til osv. med denne naboen. JA, hadde vi begge vært venner og omgås en del såklart!!

Tror mange som nekter for dette faktisk hadde fått en annen låt dersom meldinger tikket inn på mobilen til mannen dems og nabokona takket for en hyggelig vinkveld og fornøyelsestur i helgen!

Skrevet

Tror du? Tja, sånn har det alltid vært her og pipa har ikke skifta låt av den grunn.

Skrevet

Jeg synes at visse kjøreregler er greit å ha..i et forhold som skal vare over en viss tid så bør det være toveis kommunikasjon og gjensidig respekt.

Litt sjalusi er også helt normalt og greit. Vennskap bør ikke gå på bekostning av et forhold heller. Familien skal også gå forran venner.

Skrevet

Neivel. Helt sikkert ikke du, men mange andre. Jeg har vært veldig laid back selv, og hatt ganske bastante meninger om dette. Helt til den nye venninnen og arbeidskollegaen var på vei med tvillinger med min eks-mann, da var det ikke så gjevt å være laid back lenger for min del ihvertfall.

Skrevet

Vi er alle forskjellige og har forskjellige grenser. Noe man bør respektere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...