Gå til innhold

hvor mange måltider om dagen (fast føde)


line_n & sara

Anbefalte innlegg

vi gir bare grøt på formiddagen, mellom dagens to lurer.

(har spist dette grøtmåltidet i snart to uker)

 

lurer på om jeg skal gi litt middag snart..

hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har såvidt begynt med to måltider fast føde om dagen. Han har fått grøt på ettermiddagen i en mnds tid nå, og i tillegg får han grønnsaksmos, fruktmos el. l. på formiddagen. Resten pupp. Men i dag sa hs at vi godt kunne begynne å gi både frokost, middag og kvelds allerede. Gutten min er ganske stor og trenger mye mat, så kanskje det er nok med to måltider om dagen for de fleste? En må vel bare se an barnet og prøve seg litt fram tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Her i gården er måltidene som følger

1 posjon grøt og 120ml mme til frokost

sånn mellom11-13 er det frukt og 120ml mme

16 tiden er det middagsglass og vann

kvelds er samme som frokost;) i 18:30 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg gjør ting "riktig" akkurat, men her i gården gir jeg frokost når hun våkner mellom 7:30 og 8:30 en gang:1 posjon grøt (av 100 ml vann, ikke alltid hun spiser alt da) + 50-100 ml mme. Ca 150 mme i 11-12tida. Et halvt middagsglass (90-100 gram) + 50-100 ml mme i 15-16 tida. Så ca 180 ml mme i 19:30-20 tida. Av og til må hun ha litt i mellom middag og kvelds. Kjøpt slike små begere med fruktpure som hun får litt av gjennom hele dagen (når jeg husker på det...). Ikke fått helt støe rutiner ennå, enda vi begynte med bare mme og grøt for 5 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla mi får

grøt+mme til frokost

mme+fruktpure til lunsj

middagsglass/hjemmelagetmiddag+vann el mme til middag

grøt og mme til kvelds

 

er ikke alltid hun er fornøyd med bare dette, så hender hun får litt mme innimellom også;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ger gröt på förmiddagen och fruktpure till eftermiddagen annars bara pupp.. började med smakspröver för en vecka sedan och har inte merkt att han reagerat på ¨något.Tänkte börja med en andra grötmåltid till veckan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det halv grøtporsjon og fruktmos til lunch. Litt middag har vi begynt å gi også, og grøt igjen til kvelds. Måtte begynne å gi mere fast føde da mini først ikke ville ha pupp, og deretter begynte å krangle med flaska. Nå ser det heldigvis ut til å ha ordnet seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vanlig t de begynner rote med pupp når de får fast føde, her i gården vil hun nesten ikke ha pupp, bare på natta nesten. Blir så li meg...Råd? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi spist en halv grøt porsjon + litt fuktmos på kvelden i snart to måneder. For 14 dager siden begynte vi å gi litt middag og nå denne uka får han også en halv porsjon grøt etter frokostpuppen. Går veldig greit, men synes han krever mer og mer mat på natta nå en før. Skjønner liksom ikke hvorfor. Jo mer mat han spiser på kvelden, jo tidligere våkner han og er sulten igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er tørst? Jenta mi får fruktpurè om dagen og graut om kvelden. No gjev eg fast vatn etter frukt og etter graut, synest ho blitt litt roligare om natta etter at ho begynte fast med vatn. Passar på at ho får i seg minimum ein halv desiliter i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...