Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hvordan har dere råd? Syns det er dyrt med bare en jeg........ Har så lyst på 2 til, men vet sannelig ikke om vi har råd. Hva tjener dere? Hva har dere igjen pr mnd når lån er betalt? Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Hvis du sprer barnefødslene litt ut i tid slipper du feks å ha 3 barn som skal i barnehage/SFO på en gang. Barnehage/SFO innebærer de største månedlige kostnadene grunnet barn. Barneklær og utstyr kan du ha gjenbruk på. Mat er ikke så dyrt om du kan lage litt selv. Barna trenger ikke all verdens fancy og dyrt utstyr, men kjærlige foreldre som følger dem aktivt opp og i tillegg et trygt nærmiljø og gode venner. Min mann og jeg har en relativt brukbar samlet inntekt, men jeg kjenner mange andre foreldre med både 3, 4 og 5 barn som ikke har vårt inntektsnivå. Husk at flere barn også betyr mer barnetrygd. Vi betaler ca 21000 i månedlige lån, og prioriterer rask nedbetaling av lån framfor mye sparepenger i banken. Vi har nok penger igjen hver måned til mat og klært etc, men vi prioriterer ikke dyre feriereiser. I husstanden har vi 1 enebolig, 2 biler og en småbåt. Vi bor på landet.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Det er jo ikke noe videre dyrt når de er små da. Nå har vi levd på mannen sin inntekt og stipend/lån fra meg, ca 500 000 tilsammen i året, men nå begynner jeg forhåpentligvis å jobbe til høsten og da blir det ca 800 000 kr i året tilsammen. Vi har 3 gutter så de arver jo mye av hverandre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå