Gå til innhold

Dere med hytte ved sjøen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere den mye?

Når bruker dere den?

Hva gjør dere når dere er på hytta?

Går det mye tid/arbeid med til vedlikehold?

Liker barna deres seg der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hytte selv, men mitt søskenbarn har hytte rett ved sjøen.

De bruker den hver helg på sommeren. Og er der ofte flere uker i gangen i sommerferien.

De bruker mye av tiden til maling og vedlikehold, men nyter også masse av fritiden.

De har et ganske stort område som det må klippes gress, men ellers så bruker de et par dager.

De har 2 barn på snart 2 år og ei på 3 og et halvt. De storkoser seg.

Elsker å være med ut i båte å fiske.

Skrevet

Vi har en "arvehytte" ved sjøen :) som familien på pappas side bruker.

Det er vel mer et sommerhus da.

Bruker den MYE i sommerhalvåret, kjærer båt, bader, fisker både fisk og krabber, går tur, er på stranden, kjører båt til småbyene som ligger i nærheten.

Vi elsker å være på hytta alle sammen, det er ¨vårt lille paradis på jord :) Snuppa er i himmelen når hun er der, går rundt i bleie og vesten sin å gliser trill rundt.

Vedlikehold blir jo som et vanlig hus, må males litt oftere siden det ligger så og si PÅ sjøen, men det er jo uansett ikke hvert 5 år engang..

Vi har dugnad om våren hvor det plantes blomster og ryddes vekk tang og annet dritt som sjøeen har skylt opp på bryggen om vinteren, så oljer vi terassene og bryggene :)

ELSKER hytta vår og er så glad for at min oldefar kjøpte den for noen hundringser en gang i tiden hehe..

Skrevet

Hmm. Dette høres jo fint ut. Så hvis man f.eks har mulighet til å kjøpe seg en hytte ved sjøen, som

det tar 15 min. med bil pluss 15. min med båt å kjøre til, og som

ligger 3 min. med båt fra noen gode venners hytte, og som

er koselig og innen vår økonomiske bæreevne,

så er det bare å slå til? Selv om den riktignok er LITT liten?

Skrevet

Ja da er det bare å slå til i mine øyne hvertfall :) ingenting som er mer avslappende enn å sitte på brygga tiiiiiidlig en sommermorgen å høre vannet klukke og måkene skrike. Det er skikkelig idyll :)

Hytta vår er svær, men det er fordi det trengs mange soverom.

Man er jo aldri inne i hytta (så lenge det ikke pøsregner) så det gjør jo ingenting om den ikke er så stor :)

Skrevet

Familien min har sommerhus på en holme uti sjærgården her. Det er MYE vedlikehold så mye av feriene går med det, men det er noe eget det også. Ferie trenger ikke å si det samme som å ikke gjøre noe, men å gjøre noe annet.

Vi fisker, ungene får utforske i fjæra, bader, slapper av og alle storkoser seg. Vi har også stamp med vedfyring på brygga og sitter der sene kvelder når ungene har lagt seg med et glass vi og ser på solnedgangen...kan si at jeg aldir har kjeda meg, selv ikke når det har vært uvr, for da er det også noe eget å være der ute...få naturkreftene på nært holdø.

Bruker det fra påsketider til oktober i hvertfall :-)

Svigers har hytte på fjellet, så vi har også dekt opp vinterene.

Ingen planer om å kjøpe noe selv her, det får i hvertfal bli ferie bolig rundt middelhavet et sted ;-)

Skrevet

Hmm, jeg er fortsatt i tvil, mest om hvor mye den evt. ville blitt brukt.

Flere som har hytte som kan si noe om sine erfaringer?

Skrevet

....kan forresten legge til at vi har hus og hage der vi ihverftall ikke har hodet over vannet med lukting, beskjøring osv.

Skrevet

Hvor mye den vil bli brukt er jo helt opp til dere da :) hvor mye dere har tid til å være der og hvor godt dere trives.

Om du trives på hytta vil du antageligvis være der hele tiden ogå ;)

Skrevet

mamma og pappa har hytte og bruker det hele tiden... Ja litt vedlikehold må regnes med. Men ikke ekstremt mye syntes jeg...

Om du har råd til det hadde jeg slått til :D

ungene mine elsker å være der :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...