Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ARGH!!!! Da var det vel en grunn til at testene var svak positive i går da...

Håper bare det ikke klusser til hele systemet nå da. Men siden det er så lavt er det vel ingen håp heller?

Skal ta ny blodprøve om en uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riksen regner hcg på over 25 som gravid - hvor lenge er det siden uttak?

Skrevet

St.Olavs sier også at det over 25 regnes som gravid, men da når man tar blodprøve på dag 14 etter uttak. Så hvis du har tatt prøven på dag 12 el 13 så kan det jo fortsatt være muligheter.

Litt av en prøvelse dette:o(.

Tror nok ikke noe er klusset til, men mulig du må vente en måned før dere kan sette i gang. Var det fryseforsøk du hadde igjen? Da venter man som regel kortere:o).

Lykke til uansett

Skrevet

Det er 11 dager siden innsetting. Satte inn 2 stk 2-delte egg den 2.mai

Skrevet

Så rart! Dag 11 det var veldig tidlig, da hadde nok ikke jeg gitt opp håpet nei.

Håper jeg ikke legger stein til byrden når jeg sier det, men da er det jo mange dager igjen til å få opp et hcg-nivå. Jeg tok jo ikke blodprøve før dag 14 etter innsetting!

Krysser fingre for deg jeg da:o)!!!

Skrevet

Nei alt håp er absolutt ikke ute! Jeg hadde hcg på 39 14 dager etter innsetting og 17 dager etter uttak. Satt inn 8 delt embryo. Og har en sprellende krabat i magen som snart kommer til verden. HCG dobler seg ca annenhver dag så innen dag 14 er nok hcg`en din det dobbelte enn hva min var. Skal krysse fingrene for deg! Ikke ta noen sorger på forskudd. Jeg ble selv livredd da jeg hørte den lave verdien jeg hadde men to dager senere var den steget til 97:-)

Masse lykke til med ny blodprøve!!!

Skrevet

Så lenge TR holder seg unna, så kan det være håp da?

Kan det være at det dannes senere hcg siden jeg satte inn 2-delte egg?

Skrevet

Ja, det kan godt være at det går litt saktere da de bare var 2-delt. Dette er kjempespennde!!!

Krysser fingrene for at det går og ikke gi opp håpet!

dag 11 = 19

dag 13 = 38

dag 15 = 76!!!

Dette ser lovende ut:-)

Skrevet

Krysser fingrene for flott stigning fremover :o)

Skrevet

-Klippet dette fra www.fub.no

er kanskje lettere og se på siden

http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=249

HCG verdier

Verdiene er for de ulike dagene etter at hCG er påvist dvs. den dagen eggløsningssprøyten er satt.

Normale enlingesvangerskap

Dag Snitt Høy Lav Antall

14 48 119 17 12

15 59 147 17 18

16 95 223 33 23

17 132 429 17 21

18 292 758 70 19

19 303 514 111 23

20 522 1690 135 13

21 1061 4130 324 12

22 1287 3279 185 22

23 2034 4660 506 13

24 2637 10000 540 16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.

Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Skrevet

Takk dere snille jenter som gir litt håp her :)

Mensen har ikke dukket opp ennå og hvis den ikke kommer innen fredag skal jeg ta en ny test hjemme tenkte jeg for å se om streken blir sterkere da :) Den var jo tross alt svaaaaaaak positiv på rugedag 10 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...