Mockanin Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 2 åringen (snart 2,5 da) min er gærn etter sykkler, eller motorsykkler som han kaller dem. Jeg har så innmari lyst til å kjøpe en tohjuling til han, men flere har bedt meg la være. Får ikke noen ordentlig begrunnelse heller. Men en ting jeg tenker litt på er at han er litt "stutt". Er ikke lengre enn ca.84 cm lang. Har prøvd en sykkel til han, men der nådde han ikke helt ned. Mannen i butikken mente det kunne finnes noen som var lavere, men med samme str. på hjulene. Motorisk sett så takkler han nok sykkelen om han bare får øvd seg litt. Han sykklet bitte litt i butikken. Hva ville dere gjort? Forsøkt å finne sykkel til 2 åringen eller droppet det og ventet ett år til.
blond Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Hvis han er fornøyd med sykkelen han har nå ville jeg ventet ett år med å kjøpe to-hjulssykkel. Det er veldig tidlig å begynne med 2-hjulssykkel som 2,5åring.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Sønnen min fikk en 2 hjuling fra mormor da han ble 2 år. Sønnen min er en ganske liten gutt, men han klarte helt fint å sykle på den sykkelen. Fikk bare litt problemer med å klatre opp og ned av sykkelen, men nådde ned til pedalet. Det er hvertfall vår erfaring.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Sønnen min fikk 2-hjulssykkel til 2-årsdagen sin for et par uker siden. Han er 92 cm høy så han rekker fint ned til pedalene. Han skjønner at han må trå for å få sykkelen til å gå fremover,men det ser ut som han synes det er vanskelig å få den i gang. Med litt trening så tror jeg han klatrer å sykle snart. Det var en debatt om 2-hjulssykkel vs. 3-hjulssykkel her for et par uker siden, men skjønner fortsatt ikke problemet med å la en 2-åring sykle på en 2-hjulssykkel med støttehjul. Slipper de jo ikke av gårde helt alene heller.
pandabjørn Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 tror jeg ville ha venta 1år til før dere kjøpte en tohjuling.. sønnen min er 87 cm og rekker ikke ned til noen av de trehjulsyklene han har her hjemme, han har 2 stk.. ps jeg har sendt deg mail på hotmail og en pm
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Snuppa på 2 år er også overivrig etter 2 hjulssykler, og vi har gitt etter og kjøpt en til henne. Og det er kjempe stas! Sliter litt ennå med å sykle, men det går igrunnen greit. Vi holder alltid i sykkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå