Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Noen her inne som ammer og som er røykere? Hvor lenge venter dere med å amme etterpå?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 ingen som sieer du SKAL vente to timer annonym 13.01 røykte selv med nummer en, og røyker av og til nå. Det gode i morsmelken veier opp for nikotinen, så barnet tar ikke skade av noikotinen. Men man BØR vente helst en halv time (les:brosjyren "når mor røyker" og "røyking og barn" som man kan få på HS)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Jeg fikk ihvertfalll vite at man skulle vente i 2timer.. Men kanskje det er forskjellig info fra alle steder, som med allt andre ting!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 HI her, for jeg røykte før jeg fant ut at jeg var gravid.Sluttet på dagen og røkte ingenting under graviditeten, men nå er lille 2 mnd ogjeg har ikke begynnt å røyke for fullt igjen men jeg tar meg en røyk til en lettøl etter at han har sovnet på kvelden eller i solen på verandaen når han sover på dagtid. Ikke hver dag. Kan dette skade han? hvis han ammes før det har gått over to timer? For det kan jo hende at han plutselig våkner før han normalt våkner... Kan liksom ikke nekte han pupp?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Er jo de som påstår: "heller mm med nikotin, enn mme" så regner med det går greit! Og så må jeg jo bare legge til at du er kjempeflink som klarte å holde deg mens du var gravid:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Heller mm med nikotin enn mme? Det har jeg vanskelig for å tro. Kan ikke skjønne at giftige stoffer er bedre for barnet ditt enn mme. Hvor har du hørt dette?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Lest det i maaaaaaange diskusjoner her på dib og bim. "heller mm med LITT nikotin, enn mme", ja.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Vel, jeg er ikke enig. Hadde jeg røkt og ikke klart å slutte, så hadde jeg heller ikke ammet. Kunne like godt helt en liten dråpe rottegift i melka hver dag. Har sett forskjell på mm fra en ikke-røyker og en røyker, røykerens mm var GRÅ. Hadde aldri klart tanken på å fore mitt nydelige lille nurk med giftstoffer dag etter dag i månedsvis;-( Hilsen eks-røyker.
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Hei anonym 13.08. Det er ikke sånn at "det gode i morsmelka veier opp slik at de ikke tar skade". Da har du nok misforstått litt. Babyer tar skade av nikotin, men morsmelk er så utrolig bra for barnet at det anbefales å amme selvom man røyker. Jeg var storrøyker og helt avhengig av røyk, men fra den dagen jeg fikk vite at snuppa hadde flyttet inn i magen min var det stopp. Kunne bare ikke få meg til å utsette det kjæreste jeg har i verden for alle de skadelige stoffene bare fordi jeg var avhengig av røyk. Synes det er trist at folk må røyke når de er gravide og ammer. Små babyer fortjener virkelig det beste og de fortjener å slippe å oppholde seg i røykfylte mager og røykfylte hjem. Og få mammas gode melk uten nikotin og andre farlige stoffer. Til deg som nevnte at du har sett en røykers melk som var helt grå så vil jeg si at det antageligvis ikke skyldes røykingen. Det er helt vanlig at melken går over til å bli mer grå/blå etterhvert som babyen vokser og ikke er nyfødt lenger. Den inneholder mindre og mindre fett og ligner mer på skummet melk.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Tror kanskje du skal revurdere denne setningen.. Er dette mantraet du gjentar for deg selv når du tenner deg en sig med ungen liggende tiil brystet? get real, woman.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Fikk beskjed på sykehuset at man skal vente 2 timer med å amme etter 1 røyk. Det samme sa HS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå