Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gikk det opp for meg at jeg aldri har fått høre _hvor_ det gjør vondt under fødselen. Folk snakker om rier osv, men det sier meg i grunn ingen ting.

Har 10 uker igjen til termin, og begynner nå å lure på hvordan fødselen blir.

Kan ikke dere flergangsfødende fortelle om hvor riene "sitter", hvor det gjør vondt osv, under selve fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror smertene mine var på samme plass som mens-smertene, det vil si i ryggen... men smertene var jo 1000 ganger verre, så det gjorde vel vondt i magen å resten av kroppen også. Fikk veldig vondt i skuldrene og nakken pga. at alle musklene var så spente. Men altså, var vel verst i ryggen! ;)

Skrevet

Nederst i ryggen og nederst i magen til meg. Eller var det øverst oppi?.. Hehe!

Skrevet

Begynnte med vondt i ryggen . En overkommelig smerte siden jeg hadde hatt litt ryggplager på slutten av sv.skapet. Havnet på sykehuset ca 1 på natten pgr dette for jeg var 10 dager på overtid og barnefaren tok ryggplagene denne natten værre enn meg. Hadde da 3 cm åpning.. La meg til å sove og merket i ca 5 tiden at jeg begynnte å få litt mensvondt i magen. Men jeg sov meg igjennom smertene for jeg var så trøtt. Voknet i 8 tiden og ba om en paracet! he he :-) De ba meg om å ta en dusj og smerten ble borte. Da de skulle skjekke åpningen var det full åpning og rett inn på fødestua. Da begynnte pressriene som ikke er vonde bare litt irriterende da jeg måtte holde igjen for at barnefaren skulle få rekke ned på sykehuset å få med seg at sønnen ble født. Fødselen var ikke vond for jeg slappet av godt. Gledet meg så til å se gutten min :-) Hadde ikke noen ting smertestillende. Men da han var på vei ut så følte jeg at det brandt skikkelig nedover fra lysken og til låret. Måtte vel sy et par sting men hadde en fantastisk fødsel !! Håper det blir slik denne ganga også ! Tvi tvi

Skrevet

Han ble født 09.50 ca

Skrevet

Ok, så det gjør ikke vondt i "hemmeligheten?"

Skrevet

Jeg hadde mest vondt i magen,nederst.og noe i ryggen.

ikke der nederst nei..;))

Skrevet

Jeg hadde smerter i hele ryggen og nedover lårene, spesielt på baksiden. Kjentes rett og slett ut som at ryggraden og bekkenet skulle eksplodere. Og så hadde jeg verdens verste menssmerter i nedre del av livmora...

Skrevet

Hm... Da høres det ikke så galt ut.

Noen ganger etter sex blir jeg UTROLIG sår utenfor, og oppe i, skjeden, og denne smerten synes jeg er så utrolig intens.

Såklart; smerter i mage, rygg og bekken er vondt det også, men på en helt annen måte.

Så så lenge smerten slår rot et annet sted enn i skjeden, er jeg foreløpig lettet. Det jeg er redd for, er at det liksom skal kjennes ut som at jeg revner innvendig. *grøss*

Skrevet

Tusen takk til deg som la ut dette spørsmålet!!! Har lurt litt på dette jeg også... :-D Og takk til dere som har svart.;-D

Skrevet

Jeg trodde halebenet skulle brekke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...