Gå til innhold

noen som vet ang bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er født i hammerfest, bodd i mo i rana til jeg var 7år resten av årene i buskerud.. blir det feil å kjøpe nordlands bunad da?

Synes den grønne nordlandsbunaden er så fin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke feil synes jeg. Selv om du er født i Finmark så er du jo oppvokst i Nordland og jeg vil si du har en sterk tilknytning dit. Så da kan du kjøpe Nordlandsbunad etter min mening. :)

Skrevet

I mine øyne er det ikke feil i det hele tatt.

Jeg synes at det er hyggelig at man har noen form for tilknyttning til det området bunaden kommer fra, og det har du jo. Men jeg ville ikke sagt noe på om noen valgte noe helt annet heller.

Skrevet

Hm, jeg for min del synes det blir rart med f.eks. en fra Nordland som går i Telemarksbunad fordi den er så fin... de om det, jeg kommenterer det aldri, men det blir altså litt feil synes jeg da. :)

Skrevet

hadde ikke kjøpt den hvis jeg ikke hadde noen tilknytting til nordland..

Skrevet

Skjønte det, tenkte ikke på deg. :) Lykke til med ny bunad!

Skrevet

Har du slekt i nordland? Eller kun bodd der fra 0-7 år? Hvis ikke, så nei. Jeg møtte ei jente her i østfold med nordlandsbundaden. Stolt og fin, men når man ikke har annet enn en tippoldemor eller fjern fjern slekt fra nordland, så er det teit å gå i nordlandsbunaden. Denne jenta var rein østfolding, men dårlige nordlanske røtter fant jeg ut. En skal ha en viss tilhørighet!§!

Skrevet

hele min familie bor der oppe. mine søstre og brødre.. har tanter og onkler som bor i mo i rana og oppover i norge.. selv er min mor og far i fra finmark..

Skrevet

Det blir ingen stas dersom alle skulle plukke ut den bunaden di synes er finest, og med lite røtter fra akkurat det stedet. Da er vitsen borte! Bunaden skal vise hvor en opprinnelig kommer fra, eller hvor en har en del røtter. Det mener hvertfall jeg!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skal ha nordlandsbunad! Jeg er ikke derfra, men bestemor er. Jeg har tilbragt 14 somre (og andre ymse ferier) i nordland, og føler at jeg har "rett" til og gå med den. Bestemor synes det er kjempeflott at jeg vil ha en slik bunad :)

Skrevet

ja, jeg har jo brukt mine sommere og juleferier samt påske ferier langt oppe i nor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...