Gå til innhold

Damen til lillebroren min skal ta abort:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skjønner at jeg egentlig ikke har noe med dette og gjøre, men jeg og min lillebror har et bra forrhold, og snakker mye sammen!

Jeg ser han har det veldig vondt nååå

De begynte å planlegge samtidig med oss, for oss klaffet det med en gang, og jeg er nå i uke 23. for de tok det litt tid, men nå fikk de en pos. test!

Lillebror var så glad, ville ha barnet! Det var jo planlagt!

Til tross for dette måtte min samboer kjøre damen hans for utredning eller noe før abort, (fordi broren min måtte jobbe, spurte han om sambo kunne kjøre for han) og neste uke forsvinner lille nurket i magen hennes!

Skjønner ikke hvordan hun kan gjøre dette?!

Vi har vert gode venner hele tiden, men dette synes jeg er så kvalmt at jeg ikke klarer å forrholde meg til det!

Det har jeg fortalt henne og.

En ting om det ikke var planlagt, men du kan da ikke bare planlegge et barn, også ta livet av det???

Uff, skikkelig ekkelt, og er virkelig skuffa... og har så vondt av broren min, som er helt knust over dette.

Men hans mening blir ikke hørt uansett.

Han sier han kommer til å gå ifra henne om hun gjenomfører det... holder ikke mål med våre verdier... du kan ikke leve med en som har SÅ forskjellige verdier fra deg selv sier han

Og jeg forstår han SÅ godt... en herlig jente på alle andre måter, men dette vet jeg ikke om jeg kan "glemme"

Kommer alltid til å tenke på det når jeg ser henne...

Overragerer sikkert, og blander meg i ting jeg ikke har noe med, men syntes dette var så trist at jeg måtte bare få det ned nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun fikk panikk??

Er ikke logisk for meg,men noe må det vel være??

Skrevet

Du og lille broren di virker som bra mennesker, hun burde være glad for at dere støtter henne i å beholde barnet..!

Meg meg har det skjedd det motsatte, jeg ble presset til å ta abort, jeg gikk akord med min egen kropp, fordi jeg var forelska, ung og dum og jeg hadde det så veldig smerte fullt i mange år, 7 år siden, og ikke kommet helt over sorgen enda..

søstra hans var veldig glad for at jeg tok abort, for hun ville ikke at vi skulle være sammen..

Forholdet falt i gruss og fra den dagen jeg gikk fra han så har jeg aldri villet se han igjen og det har jeg ikke heller..

klem til dere ...

Ps: håper hun forandrer mening!!

Skrevet

Du har helt rett, det er ikke din sak hva hun gjør.

Kansje hun har grunner du ikke vet om, eller kansje hun rett og slett har ombestemt seg.

Du har sikkert gjort ting som ikke holder mår med hennes verdier...

Skrevet

Fy faen jeg blir helt dårlig av det du skriver Hi. Dette har du overhodet ingenting med, og det kan faktisk være grunner du ikke vet om. Syntes det er helt tragisk dårlig gjort at du har sagt det til henne også. At broren din går fra henne om hun tar abort, sier bare litt om han. Da er han ikke mye glad i henne. Noen ting skal man ikke bry seg med. Her burde du heller støttet, i og med at det sikkert er flere grunner enn du aner. Burde snakke med henne på en ordentlig måte isteden, og kanskje spørre hvorfor hun velger å ta abort.

Skrevet

hun må da ha gitt en forklaring på hvorfor hun vil ta abort - de har jo prøvd å bli gravide!!!!! det gjør man jo ikke for kun å ta en abort, eller?

skjønner følelsene du og din bror har...siden det ikke har kommet en reell grunn til dette valget hun har tatt.

Skrevet

Hvis dere alle har i utgangspunktet et godt forhold, så må du snakke med henne da - og broren din. Hva vet du, kanskje har broren din gjort noe som har fått henne til å tvile på om hun vil være sammen med ham? Kanskje er hun deprimert, redd eller hva som helst? Dette er hennes valg, selv om broren din selvfølgelig bør få sin mening hørt - ideelt sett burde jo de to være enige. Det er kanskje ikke rettferdig, men det er nå engang kvinnfolk som går gravide, og dere kan ikke tvinge henne til å bære fram et barn hun ikke vil ha - hennes grunner får bli hennes egne dersom hun ikke ønsker å dele dem med dere.

Skrevet

Fordi hun ikke har sagt det til søsteren til typen sin, er det vel ikke dermed sagt at hun ikke har en reel grunn?

Skrevet

Tar jo ikke livet av noe barn, men kvitter seg med en liten celleklump som kan bli et barn, stor forskjell på det altså. Og man kan godt ta abort selv om graviditeten er planlagt, det er også forskjell på å ønske å bli gravid og å være gravid. Jeg planla selv ungen min, men angra meg men tenkte at jeg kunne jo ikke ta abort nettopp fordi det var planlagt. Det rette hadde jo vært abort, men beholdt og har selvsagt gjennomgått samlivsbrudd i etterkant samt mistet alt mitt sosiale liv. Ikke at jeg ikke elsker ungen min, men hadde nok vært best om jeg ikke hadde fått henne planlagt eller ei.

Vet du om broren din er faren da? Kanskje hun har følt seg pressa til å bli gravid så fort som deg og siden det ikke gikk med han så har hun hatt seg med noen andre. Kanskje hun har blitt voldtatt og ikke tør si i fra. Kanskje hun rett og slett angrer seg og velger den beste løsninga. Hvis broren din likevel skal dumpe henne seinere, så kan han vel gjøre det nå og få henne til å ha med ei venninne på aborten. Unødvendig at broren din må lide ekstra. Og se på den lyse siden: er dama hans ustabil så er det vel bare bra at de ikke får barn sammen.

Skrevet

Forstår godt hvordan du reagerer.

Besteveninnen min sluttet på p-piller for og bli gravid,hun er nå 7 uker på vei,snart 8 og skal ta abort. Hun sluttet på p-piller uten at typen visste det, han vet det forsatt ikke,han tror hun bare glemte den noen ganger.

Skrevet

Hei HI,

Jeg skjønner godt at du reagerer, men det er lite du kan gjøre i denne sammenhengen. Antakeligvis er det mye du ikke vet, når det er sagt er det bare rett og rimelig at din bror får en forklaring. Dersom hun ikke kommer med en ordentlig forklaring til han (som han såklart ikke har plikt til å fortelle videre til deg) skjønner jeg at han dumper henne.

Det er her snakk om voksne mennesker som planlegger å få et barn. Ser at noen sier det kun er en celleklump, det kan så være, men hva man definerer som et barn varierer fra menneske til menneske - likt med synet man har på abort. Det er to personer som er involvert i dette, broren til HI og kjæresten hans. Klart HI har rett til å klage på at broren blir utelatt, det er fint lite en gutt kan gjøre dersom jenta bestemmer seg for abort, desverre - men sånn er det biologisk sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...