krepsen75 Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jenta mi på 3 mnd ligger alltid med ansiktet mot høyre. Dvs at hun har begynt å få avflating på høyre side av hodet. Prøver å stimulere henne til å snu hodet hver gang hun er våken, men hun velger selv alltid høyre side. Legger henne på magen så mye som mulig også, men hun gulper svært mye, så det er plagsomt... Har prøvd å legge håndkle under hodeputa for å demme opp for favorittsiden, men det funker liksom ikke - hun bar vrir hodet unna. Har noen noe godt tips? Unner henne ikke flatt og skjevt hode.......
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Anbefaler deg å få time hos manuellterapeut, så må du rulle håndkleet til en stram pølse og legge det på hennes venstre side, bruk ikke hodepute.Hvis ikke det funker, må du bruke noe som er litt tungt som du legger på yttersiden av pølsa så hun ikke flytter på den.
Dunder Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Høres ut som min datter du beskriver. Jeg tok opp favorittside og skjevt hode med fysioterapeuten på helsestasjonen og hun anbefalte meg å ta kontakt med manuell terapeut. Det gjorde jeg og han sa at det var det som kalles KISS (les mer her: www.kiss-kidd.no). Dvs. låsninger i nakke- og/eller ryggvirvler. Gulping er et av symptomene. Ma. terapeuten har behandlet rygg og nakke og han anbefalte osteopat for skjevt hode, så det har jeg også gått til. Manuell terapi er gratis, osteopati er ganske dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå