Gå til innhold

Hjemme igjen fra overtidskontroll - skuffet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj! Har vært på overtidskontroll idag, 13 dager over termin - var så innstilt på å bli satt igang, men neida! Nå er jeg hjemme igjen!

Pjokken i magen har det bare bra, og formen min er det ikke noe spesielt å si på så da er det bare å fortsette ventingen.

Var litt moden, men ikke så veldig... legen tøyde livmorhalsen så godt han kunne men fikk visst ikke skikkelig tak. Håper at det skjer noe nå da!!! Begynner å bli ganske utolmodig kan man trygt si!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå synes så synd på deg at du aner det ikke!!:)

Jeg er så lei at jeg har lyst og gråte, og er ikke på overtid en gang enda, har fremdeles 5 dager til termin, hadde jeg vært i dine sko i dag hadde jeg sikkert hylt:)

Håper det skjer noe nå da:)!! Krysser fingrene for deg jeg..

Skrevet

Huff, det synes jeg nesten var dårlig gjort.. Kunne hvertfall gitt deg en modningpille? jaja... de legene tenker så forskjelligt! Det beste er selvfølgelig at det går naturens gang, men nesten 2 uker over... da er det lov å være lei! Har også 5 dager til termin, og er helt ærlig IKKE så veldig lei, tror derfor jeg går over jeg også...

Skrevet

Hei, skjønner sååå godt at du er skuffa! Hvor lenge har de tenkt til å vente, egentlig..? Fikk du ikke engang time til igangsetting (dersom noe ikke skjer) eller modningspiller? Skal på overtidskontroll selv i dag (9 dager over), og prøver å innstille meg på at de ikke gjør noe før over helga - men det føles jo som et år til!!!

Her er formen elendig med kvalme og bekkenløsning, men regner egentlig ikke med at det blir tatt hensyn til:(

Bolle nr. 2 her også... kommer jo til å heve seg godt, om ikke annet... he, he... vellagret er vellaget trøster venninna mi som gikk 14 dager over:)

Lykke til - håper det skjer noe snart, ja!!!

Skrevet

Legen sa at dersom formen på meg og bebien er fin så setter de ikke igang før 19 dager over! Det er på Haukeland jeg har vært...

Jeg fikk ikke ny time til kontroll før på fredag - som er 3 dager til, og nå har jeg lest litt på nettet at vanlig prosedyre er at man skal komme tilbake hver annen dag! Jeg ringte og ville kreve min rett til å komme til kontroll på torsdag, men det er jo umulig å få snakket med noen som kan bestemme noe. Jeg kan jo bare komme dersom det er noe spesielt.... bla, bla! Jeg er igrunn litt forbanna, og nervøs, noen sykehus mener jo at man skal settes i gang allerede 1 uke over termin pga sikkerheten for beibien. Merker at jeg blir litt bekymret nå.... hormonell og på tuppa som jeg er... duste lege!

HI

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet!! Man tror liksom at når man har kommet så langt som 13 dager over så skulle man holde lille nurket i armene allerede... Og det verste er at de sier at formen vår er så bra... Det kan jo se sånn ut, men det er faktisk psykisk slitsomt å gå overtid. Man blir jo helt ensspora og tenker bare på fødsel, tegn på fødsel, om lille nurket har det bra og lengter så veldig til å bli "ferdig".

Kan bare trøste deg med at jeg går overtid for 3.gang nå. Har gått 11 og 18 dager over før, og nå er det 9 dager over foreløpig. Tenk positivt at snart er det din tur, selv om hver dag er såååå laaaang. Gikk du forresten over med førstemann også? Når skulle du inn til kontroll igjen?

Ønsker deg masse lykke til og håper det snart daler fødestøv ned til deg!

Skrevet

Vi skrev visst samtidig vi! Ring og mas! Si at du er bekymret. Ta i så fall en hvit løgn om at du kjenner lite liv eller noe sånt. Eller ring rett til føden. Man skal ikke gå å være redd!!

Skrevet

Jeg ble satt i gang 13. dagen. Jeg gikk på overtidskontr. ved Universitetssykehuset i Stavanger. Her har de begynt å praktisere å ta folk inn på overtidskontroll senest 12 dager over termindato, og setter igang fødselen senest 14 dager over termin... Synes det hørtes sykt ut med 19 dager! Det er jo tross alt nesten ei uke lenger enn jeg måtte gå, og jeg ble satt i gang 13. dagen fordi dette var en fredag og de ikke ville gjøre det i løpet av helga. Ring og mas på legen din. Grin og skrik om nødvendig!! Lykke til:)

Skrevet

Føler med deg, HI! Er nettopp komt heim fra overtidskontroll sjølv, er 10 dager over. Hadde 2 cm men blei sendt heim. Blir mest sannsynlig satt igang torsdag sa ho, om det ikkje skjer noke før.

Så det blir nok 17. mai feiring på sjukehuset for min del..blir vel meget sannsynlig det på deg og då..? :/

Lykke til iallefall - overtid er IKKJE gøy!

Skrevet

Ikke før 19 dager over? :-O

Herregud burde ikke være lov...

De har heldigvis begynt og innføre at man får tilbud om igangsetting ved st.olav 1 uke over termin nå og det burde det være overalt, ungen er jo ferdig så jeg ser ikke problemet..

Håper du går i gang av deg selv før du når de 19 dagene over hvertfall..

Skrevet

i bodø har de satt grense på tolv dager over tiden nå.. syns du skal kreve og bli satt igang tidligere jeg...

Skrevet

Gikk overtid med første også - men da hadde jeg litt høyt blodtrykk siste trimesteret så da ble jeg satt igang på overtidskontroll 12 dager over termin.

Blodtrykket mitt var faktisk litt høyt i dag også - 145/90 - men det har ikke vært det tidligere, og derfor var det liksom ikke noe å bry seg om.... Jeg skal til kontroll igjen på fredag, da er jeg 16 dager over. Kommer til å si mitt for å bli satt igang da om de prøver å sende meg hjem da også... jeg prøvde å si litt idag også, men legen ville ikke høre på det øret og kom bare med masse bla bla om at alt så så fint ut, og at for de fleste så starter fødselen av seg selv før det har gått 19 dager over og at det er det beste...

Leser om alle andre sykehus som ikke vil la folk gå så lenge, og det har jo vært endel i media om dette for kort tid siden, så jeg merker at jeg er litt bekymret ja. Kommer nok til å kjenne ekstra godt etter at jeg kjenner godt med spark og liv fra vesle-pjokken. Håper inderlig jeg ikke ender med å måtte gå 19 dager over, da griner jeg!

Har nå spist MASSE hvitløk i middagen, til kvelds blir det havregrøt med MASSE kanel, og vi skal ut å gå lang kveldstur (har fått barnepasse til storesøsteren så vi kan gå lang tur!) og så må vi vel ha oss en liten runde i sengen (i kveld også...det må jo virke etterhvert vel...) for å få avlevert litt "modnings-juice".

Lykke til til dere andre på overtid også! Håper ingen av oss må vente så mye lenger nå!!! Det er lange dager....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...