Gå til innhold

vdr navn med kristen betydning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv et navn som betyr noe sånn som "kristen" selv om begge mine foreldre er utmeldt av statskirka.. jeg har hele mitt liv vært ateist og kommer til å gifte meg borgerlig hvis den dagen kommer...jenta i magen kommer ikke til å bli døpt ( jeg er heller ikke det..) om noe så kommer vi til å ha en human-etisk navnefest.. :)

MEN, navnet jeg har forelsket meg helt i den siste tiden har en kristen betydning og føler kanskje at det er litt feil å velge det navnet når jeg er veldig klar på at barnet ikke skal oppdras i den kristne tro..

hva mener dere? blir det rart? tenker dere over navnets betydning når dere velger navn til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker over navnet betydning, men igrunn bare på gøy. Liker vi et navn så velger vi det selv om det betyr noe rart.....

Skrevet

Altså, det er jo MANGE navn som er bibelske. Flere enn vi egentlig tror.. Jeg er selv ateist, og prøver å unngå slike navn som jeg forbinder veldig med bibelen. F.eks. Lukas, Markus, osv.. Synes det blir feil for min del. Men når det er sagt, finnes det mange som kaller barna det selv om de ikke er kristne. Du får gjøre det du føler er rett..

Skrevet

Jeg er kristen og har valgt navn som er fra norrøn mytologi. Syns ikke det har så mye å si. Det er jo ikke sagt at forskjellige religioner "eier" visse navn. Betydningen av navnet kan være noe som er gøy å sjekke ut, men jeg syns IKKE at det skal være avgjørende dersom du virkelig liker navnet. Kos

Skrevet

På slutten der skulle det stå; Kos deg med navnet, det som betyr noe er at du liker det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...