Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg smører datteren min med aderma exomega innimellom kortisonkurene. Av og til så hyler hun noe voldsomt når jeg smører henne - oftest i ansiktet. Svir det i huden ved påsmøring av krem? Hun er bare 8 mnd, så får liksom ikke spurt henne heller hvis dere skjønner Og om noen har prøvd flere kremer, er det noen som svir mindre enn andre kremer? Trodde eksemen skulle bli borte nå når det er blitt varmere, men det ser ikke slik ut Tar gjerne i mot flere erfaringer...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg bruker også Aderma exomega, både på datteren min på 6 mnd og meg selv.Synes den er kjempefin:) Datteren min har aldri hylt noe når jeg smører henne. Og selv merker jeg heller ingen svie. Men det er jo forskjell fra person til person og hvor mye eksem det er.. Jeg bruker Locobase krem innimellom,når det ikke er så mye eksem, den er veldig fet.SH krem er og en krem jeg har brukt, men liker locobasen bedre.. Viktig å bytte litt på kremene innimellom, det har iallfall jeg erfart... For bruker jeg en type krem for lenge så mister den liksom virkningen.. Jeg bruker å bli kjempefin i huden på sommeren, med kun noen få utbrudd av og til. Husk å smøre ofte, så huden ikke blir alt for tørr, for det er gjerne da det svir...Og da svir selv vann...
m@mm@3 Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Hei:) Ja det kan svi ja, kortisonkurene gjør at huden etterhvert blir tynn og ømfindtlig. Mine råd er: La kroppen lufte seg en stund hver dag, smør henne bare med en fet krem hver morgen og kveld etterhvert som det blir varmere. ikke ha på masse klær inne, feks ta av strømpebukse under buksa,ha bare på langermet body ..ol..jo varmere jo mer irritabel eksem og kløe. i sommer er det fint med litt sol og masse lufting av hud. Har god erfaring med A - krem på små og store. Er hun veldig plaget får du kjøpt oljebad på apoteket som kan lindre. Lykke til.)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har atopisk eksem... Hadde det frem til jeg var 13 år, så ble det borte. Men når jeg ble gravid igjen når jeg var 15, kom det tilbake å etter det har det holdt på.. Heldigvis ikke SÅ ille som før... Om eksemen er veldig rød og irritert svir det VELDIG med påsmøring... Begynner det å bli tørt å ikke fullt så irritert, svir det likevel men ikke så mye... Har dere prøvd Agrosan? Fås på helsekostbutikker... Den er til hele kroppen å er veeldig bra...! Spesielt etter bad eller dusj, er det lurt å smøre. Jeg får hvertfal masse eksem etter hver dusj eller bad, å blir kjempe tørr.. + at det klør som pokker.. Da er det veldig godt å smøre seg inn.. Et veldig bra tips, er å dra til sjøen rett å slett, ta saltvann på en sprayflaske å spray gutten din med saltvann jevnlig!! Saltvann er genialt mot atopisk eksem. Også sol, men barn skal jo helst ikke være i solen så det gjelder vell når man er litt eldre.. Masse lykke til!!
beibiblue Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er kanskje litt sent ute her, men men... Jeg har atopisk eksem og fikk en kortisonfri krem av legen, den heter Elidel, er ganske dyr, men den virker kjempebra. Ihvertfall nå som det går mot sommer så kan det jo være bra å bruke en krem som ikke inneholder kortison. Jeg har forresten også opplevd at det kan svi når en smører, mest når eksemet er veldig tørt. På vår datter som også har litt eksem har vi brukt Mildison når det er på det verste og smørt jevnt med A-krem utenom. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå