Urtete Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Har vært borte fra moden noen dager og opplever at verden er snudd litt på hodet når jeg kommer tilbake. Jeg har ikke forstått at det har vært så alvorlige hendelser der inne. Som jeg også skriver inne på modne, så synes jeg det er leit og ille at jeg heller ikke forstår noe nå... Og jeg innrømmer det: Jeg på være noe av det mest blåøyde som går på to bein. Jeg mener ikke at noen "skylder" hverken meg eller andre en forklaring (eller kanskje jeg føler det - sånn bittelitt...?) og det er heller ikke min mening å rippe opp i noe. Jeg har ærlig talt ikke sett i noen av innleggene jeg har lest at noen har blitt mobbet eller frosset ut eller blitt erklært uønsket. Men nå er jeg som sagt utrrrrroooolig naiv og blåøyd. Derfor spør jeg rett ut også her: Hva har skjedd?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 For snart 3 år siden logget jeg meg inn på bim og opprettet et nick. Jeg hadde nettopp funnet ut at jeg skulle være så heldig å få oppleve en liten attpåklatt i livet mitt og lykken var stor. Med ny sambo og ny baby var det spennende tider for familien. Jeg ble sykmeldt allerede i uke 8 fordi det var fare for at det skulle åpne seg for tidlig og dagene gikk med til å gjøre stille og rolige ting. Å dibbe ble snart en av hobbyene mine og jeg kjente jordmor Siri in real life. En flott og reflektert jente som noen år tidligere hadde gitt meg boka si, med påskriften: Til en eventuell attpåklatt xxx. Ikke visste jeg hvordan det skulle komme til å stemme Jeg fant en side jeg trivdes på som het Gravide i moden alder. Der traff jeg mange flotte jenter som var i samme livssituasjon som meg selv og som satt med mange av de samme tankene og følelsene. Etter hvert dristet jeg meg til å møte opp på kafe en kveld….spent og med stor mage…..ennå hadde jeg ikke truffet noen, men kontakten hadde vi hatt på nett lenge. Maken til mottagelse som jeg fikk når den rosa magen min entret stedet skal man lete lenge etter! Jeg tror det var tonetroll som ropte: Du skal sikkert hit!! Og det stemte Jeg hadde en utrolig hyggelig kveld og vi skravlet hull i hodet på hverandre. Når man er i samme situasjon har man jo felles interesser og det var hyggelig å møte modne jenter som meg selv som gikk med baby i magen. En annerledes opplevelse enn som 20-åring. Og mange av oss hadde store barn fra før, ennå mer felles. Etter hvert ble det mange treff og flere av oss ble gode venninner. Rause, empatiske, inkluderende, myke og ydmyke i sin fremferd. Gode å være sammen med og mange tanker ble delt. Både under lunsjer, middager og telefonsamtaler. Mange spennende møter ble det og mange spennende møter vil det fortsette å være i fremtiden. Etter at vi fødte fikk tonetrollet tauet oss inn på DIB og Modne foreldre-siden. Det er drøye 2 år siden nå og tonen var fremdeles god. Nye vennskap ble stiftet og nye vennskap utviklet seg. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få venner pr nett, men det har jeg trukket tilbake for lengst. Nå er det ferieplaner, kaffe- og lunsjmøter, vi prater på telefonen og deler mange ting. VI har delt bryllupsfeiring, familiedager, spaopphold og jentefester både på byen og privat. Men vi deler ikke alt inne på nett. Det føles ikke naturlig for meg å skrive absolutt alt om livet mitt der inne. Til det har jeg venner som jeg ser face to face, det være seg fra bim, dib eller fra tidligere av. En ting som har slått meg det siste halvåret er at det er flere og flere av oss som ikke trives like godt inne på siden lenger…….jeg er ikke helt sikker på hvorfor det har blitt slik, men jeg har også opplevd å bli baksnakket…og det er tydelig at flere opplever det. Jeg har fått pm med beskyldninger som har vært sårende, men jeg har valgt å ikke la andres ”greier” bli mitt. At noen utroper seg til sidens moralske voktere vil man kanskje alltid oppleve på et slikt forum, men da skal man være god til å feie for egen dør tenker jeg…. Det er flere som har hatt innlegg om disse tingene i det siste og jeg har støttet dem……..det startet med attpåklatt en go`gutt og fortsatte med mamma søker barn-har fått 2. Nå siste ute er Maud hvor hun beskriver de samme tingene som faktisk flere av oss har opplevd og beskrevet tidligere…. Om det er noen som sitter og spiller kort her inne og har det som hobby å sette mennesker opp mot hverandre aner jeg ikke, men jeg må støtte både Karo, Snulder og tonetroll i det de skriver på innlegget til Maud. Om at jeg ikke opplever det som er beskrevet i de virkelige møtene med de jentene jeg er heldig å ha kontakt med, har blitt glad i og setter enormt pris på. Vi skravler om alt mellom himmel og jord, og har heldigvis så mye som skjer i livene våre som vi er opptatt av at, ”Tuppen og Lillemor”-syndromet ikke er et tema. Det husker jeg fra vi var fjortiser og usikre. Sånn er det ikke lengre. Men at kanskje nettet blir en for stor del av hverdagen og at vi blir for touchy og at hormoner for voldsomme noen ganger. Ikke alltid vi mennesker er bare gode og skjønne da:-) Jeg oppfatter de jeg vil kalle mine venner fra dib, som reflekterte, modne og jenter som har bein i nesa og ryggrad så det holder. Jenter som føler seg trygge i sine tilværelser og som vet hvem de er. Jenter som gir meg mye latter, tårer når vi deler de vonde tingene og en følelse av lojalitet. Det har hendt at noen har utgitt seg for å være lojale og som har vist seg å ikke være den de utgav seg for i utgangspunktet, men da tenker jeg at det kanskje var like greit. Det er ingen som kan forvente at alle som vanker på en nettside (kanskje hundrevis eller tusenvis av jenter) skal bli bestevenninner eller at alle skal være enige om alt. For at vi er mange ulike sjeler der inne er det vel ingen tvil om, men når det blir slik at det føles trist å være der inne og at det føles tryggere å møtes andre steder (real life, msn, sms, telefon etc) så er kanskje tiden inne for å gå videre…. Jeg har følt på dette lenge og når både attpåklatt en go`gutt og mamma søker barn skrev sine innlegg, så kjente jeg at dette stemte for min egen del også. Det var ikke så mange som reagerte på deres innlegg som det var på Maud sitt. For det vil alltid være slik at noen blir sett og hørt mer, mens andre er litt mindre synlige. Og jeg vet at jeg har tatt mye plass på siden til tider, men jeg har i prøvd å være raus og sendt ut positivitet og gode energier. For det er noe jeg tror gjør verden til et bedre sted å være! Jeg har delt av mine egne erfaringer, for det er de eneste erfaringene jeg kan dele av. Og jeg har hatt stor glede av å ta del i andres erfaringer. Det er alltid godt å vite at man ikke er helt alene om en følelse, tanke, opplevelse eller et mål! Det er mange som synes det er trist at den gode stemningen forsvinner og kanskje tiden rett og slett har kommet til at vi trenger å gå videre noen av oss. For å åpne nye dører trenger man å lukke noen dører… Jeg kommer også til å bruke siden når jeg kjenner at jeg har lyst, men det blir ikke like hyppig som før…og jeg nekter å la en nettside få de triste tårene mine til å trille….det vet jeg. Men jeg fortsetter mine møter med dem som har vist seg like ekte i virkeligheten som jeg har oppfattet på nett. Og det er mange! Jeg tenker på alle dere som har det tøft i livene deres, jeg håper det ender godt og lysene tennes for tro, håp og kjærlighet hver eneste kveld her hjemme. Og jeg er takknemlig for at jeg har både troen, håpet og kjærligheten i mitt liv:-) Dette forklarer nok ikke direkte hva som har skjedd, men å legge ut navn her er uaktuelt. Jeg vet at de det gjelder helt sikkert er klar over det selv.... Men mitt valg er å trekke meg ut av noe jeg ikke lenger finner hyggelig, men mer ubehagelig. Om andre vil komme inn hit og leke med oss er det hyggelig:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Og dette har jeg tenkt på ( 11:11 21.04.2008 Jeg har tenkt mye den siste tiden..... Mye på hvorfor jeg henger her inne. I utgangspunktet var det et lyspunkt i hverdagen, jeg kunne svare i hytt og pine. Jeg kunne le med dere så høyt at mannen min lurte på om jeg hadde klikka:o) Det er lenge siden det nå, jeg lo litt i forrige uke og før det var den den Rusa grisen:o) Jeg følte jeg kunne bidra........ Jeg føler ikke det lenger. Det kom et innlegg før påske som handlet om hva vi ønsket at modne foreldre skulle brukes til, og det kom div. innspill. Et av de handlet om at det var så mange her som kuppet andres innlegg.... Det har jeg tatt veldig til meg, jeg ble redd....-For det var jo nettopp det jeg gjorde. Kuppet andres innlegg, jeg har jo svart i hytt og pine. Jeg har svart når noen spør om omgangsyke og jeg har svart når noen skulle velge farge på en vegg. Og jeg har svart ut i fra egen erfaring eller synspunkt. Jeg har jo ingen relevant utdannelse til å svare dere, ikke er jeg pedagog og ikke er jeg lege og ikke er jeg farmasøyt...... Det eneste jeg egentlig kan bidra med er hvordan sveis barna deres vil kle:o) Men det innlegget har det gjort meg redd for å svare, redd for å si noe galt, redd for at det skulle oppfattes feil.... Og jeg ønsker jo ikke det. Jeg vil skravle om alt og ingenting, jeg vil le med dere i glede og gråte med dere i sorg.... Men jeg vil ikke at dere skal tror at jeg ønsker å være bedre enn dere. Mine svar når noen spør om noe, har aldri vært ment å kuppe deres oppmerksomhet. Jeg blir sliten av dette.......sliten av og skulle lete fram det rette svaret.. For jeg vet jo i utgangspunktet ikke det rette svaret, i hvertfall ikke det dere ser på som det rette svaret. Det har vært så mange rare innlegg i det siste, som føles som små stikk..... Det er derfor jeg må ha ut dette nå. Jeg har lest bakover i tid på sidene her, og ting var ikke bedre før...... men mye morsommere:o) Jeg har venner i det virkelige livet også, men det har vært gøy å henge her, da jeg tilbringer hele dagen og mange kvelder alene.... Jeg er lykkelig som det er, jeg må ikke ha dib for å kjenne lykke..... Men jeg synes som sagt at det blir for slitsomt, når jeg må veie ordene mine på gullvekt før jeg skriver. Og jeg synes det blir for dumt hvis noen skal bestemme hvilke retningslinjer som skal følges her......Hvis noen skal si at har du ikke relevant utdannelse så hold kjeft...... Det har vært gøy å leke med dere, og jeg kommer nok til å henge i kulissene og svare der jeg føler at jeg med sikkerhet kan bidra.... Nå skal jeg sette meg ut i sola og nyte livet med en deilig kopp kaffe:o) Ha en fin dag dere også. mamma søker barn-har fått 2
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Heisann ;o) Føler ikke for å forklare noe som helst jeg. For det har di over meg gjort. Men godt å se deg igjen,det var det ;o) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå