Ophelia & Jr. Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Har dere til enhver tid helsekortet for hånden? Og i såfall; når begynte dere å bære det med dere? Mitt står foreløpig i kjøkkenskapet hjemme, men her en dag traff jeg ei som til enhver tid hadde dette med seg, så da begynte jeg å tenke på om det kanskje var noe jeg burde også...
SuperMoM <3 Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har den i veska mi som ligger i bilen,så kan vel si at jeg stort sett alltid har den med meg ja:p hehe
Guromora84 Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Alle opplysningene om deg og babyen skal jo stå på helsekortet, så jeg har hatt det med meg hele tiden, samme hvor jeg har dratt! Synes det er betryggende å ha det med seg, om det skulle skje noe! Du BØR ha det med deg på slutten av svangerskapet i allefall!!! Jeg har også blitt oppfordret av jordmor til å ha det med meg over alt!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Jeg tar det med meg hvis jeg skal et stykke bort fra sykehuset. Ellers bor jeg 5 min unna sykehus og sentrum med butikker der jeg fordriver tiden, så tar det ikke med meg da. Jeg regner med å ha tid til å dra hjem om jeg skulle begynne å merke noe på dagen.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har det alltid med meg, og det har jeg hatt sideen jeg fikk det:)
Puselure Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Har det ikke med hvis jeg skal på småærend her hjemme, men har det med hvis jeg skal litt lengre unna hjemmet, sånn 20-30 minutter med bil eller mer. Er 38+1 i dag;)
maiprinsen Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 her har det vært med i vesken siste mnd. :-D Termin om 12 dager
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 har burit på det i snart 2 månader nu "just in case". Har 70 dagar till termin nu
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har hatt helsekortet i vesken siden den dagen jeg fikk det. Det står mange nyttige opplysninger om meg og barnefar der, dersom uhellet skulle være ute. Vi fikk erfare i vinter at man fort kan bli involvert i ulykker og da er det greit å ha helsekortet for hånden. Nå går det jo ikke an å ikke se at jeg er gravid (har 42 dager igjen til termin i dag), men det er jo ikke sikkert at jeg klarer å formidle alt som helsepersonellet trenger å vite i en eventuell ulykkesituasjon. Så ja... Helsekortet er alltid i veska =)
Ophelia & Jr. Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2008 Mange fornuftige grunner til å bære det med seg her, så da får jeg kanskje putte det i veska jeg også... Er 7 uker igjen til termin på fredag.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har det faktisk liggende i hanskerommet i bilen, drar jeg noen steder er det med bil og den står parkert rett utenfor så da har jeg det alltid:) Og da klarer jeg heller ikke glemme det når jeg skal på føden,..
Putte68 Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Jeg må innrømme at jeg er sløv til å ta det med meg. Ligger som oftest igjen hjemme. Men det lønner seg å ha det med seg. Da vi var på omvisning på føden sa jordmor at en alltid burde ha helsekortet i veska da det er så mye nyttig info. der om det skulle skje noe. Så jeg får ta meg sammen og putte det i veska nå som det kun er tre uker igjen til termin:-)
ory Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Hei, Har det alltid i vesken, da vet jeg hvor det er :-)
Vinglegåsa Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har det alltid med. Legen min sa at det også var viktig helt i begynnelsen også... sånn at om man skulle havne i en ulykke vet helsepersonell om de skal håndtere 1 eller 2 utifra hvor langt man var på vei... Samme gjelder også på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå