Gå til innhold

noen som har tenkt på hvilken smok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kom plutseli på at d skal jo oxo kjøpes så d er vel en ide å tenkte på hvilken, vet dere hvilken? og mange skal man kjøpe me engang, tenker om ungen ikke vil ha den man har bestemt seg for?

har vurdert chicco smokken, noen som er kjent me den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forsøkte med mange forskjellige smukker med sønnen min,men han ville ikke ta noen av de. Da sa min søster at jeg skulle forsøke nuk smukken og den tok han med en gang:) 4 av de 5 ungene til søster'n tok kun nuk smukken.Ho siste ville ikke ha smukk i det store og det hele! hehe..

 

Så jeg kommer til å kjøpe inn noen nuk smukker tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Ortodent, men hører de er vanskelige for babyen å suge på, så vi får se om den tar de :) Men har noen andre også i backup, de anbefaler å prøve litt forskjellige merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Nuk sin + en Ortodent.

Har tidligere erfaring med at Nuk sine "sitter" best i munnen, i den grad mine har tatt smokk i det hele tatt...

Eldste ville ikke ha overhodet, mens andremann tok smokk for å sovne i ca 8 mnd før den ble spyttet ut for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi begynnte ikke med smokk til førstemann før hun var ca 14dager. Tror vi gik igjennom 6 forskjellige smokker før hun ville ha Chicco sin smokke. Glad mor da. Men den er jo ikke så søt da. Ser ut som den er funnet på et gammelt loft. Har ei vennine som også ga denne til sin datter når hun ikke ville ha annet, så vi har gode "erfaringer" med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt mam sin newborn fra apoteket

hadde god erfaring med de og avent sine sist

så får se om ikke dem er like god for småen som kommer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suge på totten klarer ikke babyene før de er noen måneder gamle.

De har ikke styring på hendene sine, og blir rett og slett frustrerte når de til stadighet mister totten.

Dessuten har jeg blitt fortalt at totten er verre for tannstillingen.

Og til slutt: smokken er det lettere å få barna til å slutte med, siden den kan tas vekk. Det kan man ikke med totten. ;-)

 

Når det er sagt er jeg ingen tilhenger av å bruke smokk annet enn når barna skal sove, jeg da. Jeg liker ikke at ungene liksom "forsvinner inn i sin egen verden" når de får smokken i munnen.

Det er ikke for ingenting at smokk heter "passifier" (passiviserer) på amerikansk, liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe bambino sine, de var sønnen min fornøyd med da han brukte de! Ikke tilgjengelige overalt, men allikevel..da mener jeg de som er hele, ikke de halve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...