Gå til innhold

Om du skulle hatt dagmamma til ditt barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du forventet av henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på forutsetningene hvis du skjønner. Jeg har hatt dagmamma til minste i over 1 år og jeg forventet ikke det samme av henne som jeg kanskje ville gjort av en annen. Hun var godt voksen og hadde ikke andre dagbarn. Så mine forventinger var at sunniva fikk:

Mat og stell (selvfølgelig)

Masse kos og oppmerksomhet

Trygghet

Rutiner

Av andre hadde jeg også forventet mye utetid, turer og lek.

Gjest armagedon
Skrevet

at hun ga barnet mitt (og evt andre barn) masse kos og kjærlighet, var rolig og avbalansert sånn at barna følte seg trygge der.

Et stort pluss hvis hun var mye ute. at hun vaska gulvet sitt ofte:)

Skrevet

Tja. Min eldste hadde også dagmamma.

Hun var godt voksen og hadde ett barn til, og de var hjemme hos oss.

Vi foreldre sto for all mat og bleier osv selv. tror vi spleiset på en tvillingvogn alle tre, så de fikk gått på tur.

Ellers ventete jeg t hun var snill, gjorde morsomme ting med barna og passet på dem.

Og hun var bedre enn vi hadde kunnet drømme om - verdens beste dame!

Hun hadde forresten referanser som vi sjekket da vi ansatte henne.

Gjest armagedon
Skrevet

Og god, sunn og næringsrik mat, et ekstra pluss hvis hun kunne lært dattra mi bordskikk for det får ikke jeg til å lære henne ser jeg:0)

Skrevet

Jeg har dagmamma til mini nå, han er på innkjøring hos henne!

Min er en utrolig flott og flink dame. Det jeg tenkte på når jeg skulle skaffe dagmamma var:

- er det flere unger der?

- har hun gode referanser

- hvor lenge har hun drevet som dagmamma

Mine forventninger til henne var at hun skulle kunne gi godt stell, mat, lære han nye ting, være mye ute og selvfølgelig kunne si i fra til meg dersom det var noe!

Jeg må si at jeg er mektig imponert over min dagmamma! Hu har vært dagmamma i noen år, har flere barn der, men ikke så mange at hun ikke klarer å ta vare på de hun har. Lærer de nye ting hele tiden, gir de frukt, er mye ute, synger sammen med de og finner på mye moro! Kunne ikke tenkt meg noen bedre, mini trives kjempegodt!

Skrevet

Jeg har hatt dagmamma til begge de to eldste mine, og var superfornøyd med henne! Hun elsker barn og viser helt tydelig at hun blir glad i dem og liker å være sammen med dem.

Når vi kom om morgenen var det rett i armene hennes for å få kos, ungene var så glad i henne. Min eldste som sluttet hos henne da han var 3 år, er nå 7 år og prater fremdeles om henne!

Hun satt på gulvet og lekte med ungene, pratet, lo og fantaserte med dem. Hadde veldig gode rutiner på mating, soving osv, veldig konsekvent og forutsigbar. Ungene lærte masse av henne, normal folkeskikk, bordskikk og generelt om hvordan vi oppfører oss mot andre. Hun var ute med dem hver dag, på tur eller i hagen, hvis det ikke var skikkelig grisevær var de ute to ganger. Hun tegnet, malte, bakte og fant på masse gøy med dem.

Selvfølgelig fikk de alt de trengte av kos, tørre bleier, mat, omsorg og oppmerksomhet.

Veldig synd hun nå har sluttet som dagmamma og begynt jobbe i barnehage isteden, ellers skulle hun fått passe minstejenta mi også.

Skrevet

Så godt å høre om gode erfaringer ved bruk av dagmamma også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...