sweet dreams Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 når er det egentlig anbefalt at de små begynner med flux??
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 De anbefaler vel ikke fluor tabeletter lenger? Mange steder i Norge er det mye fluor i berggrunnen. Dersom man får vann fra borrehull eller brønn kan det være en katastrofe med enda mer fluor tilført via tabeletter. For mye fluor kan faktisk være mer skadelig enn for lite.
Sivalur Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg mener det fortsatt er anbefalt. Og du kan hvertfall begynne med 0,25 mg fra 1-årsalder. Du får kjøpt de på apoteket, der kan du jo også spørre mer?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 vi begynnte rundt 1 årsalderen, det anbefalte både helsesøster og apoteket her vertfall.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Var til tannlegen med eldste idag, og fikk beskjed om å bruke flour tab.. Dem gjorde mere nytte for seg enn skade så hun iallfall...
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Men jeg lurer på en ting... gjør ikke fluortabletten nytte mens den er i munnen? Ikke når den kommer ned i magen? Min lille ville ha svelget den rett ned, og da ser jeg ikke helt poenget?! Når hun blir litt eldre kan man forklare at den skal suges på, men det er litt vanskelig nå....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Min tannlege sa det ikke var noe vits så lenge det var flour i tannkremen vi brukte. Var ikke bra med for mye. Men sa også at det var mange forskere og tannleger som ikke var helt enige. I Sverige er det vist ikke anbefalt. Så da er det ikke så lett å vite hva som er riktig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Jeg er utdanna tannhelsesekretær. Fluor tabletter er anbefalt. Det har vært en endring i kosthold siste årene, øking av sukker og syre. Fluorbruken har også dabbet av en del, og undersøkelser viser at det igjen har gitt mer tannråte. Så en oppfordrer "igjen" til å bruke det. Helsesøster anbefalte fluor fra 15 mnd hos oss. Fluor skal suges (helst samle masse spytt i munnen som du skal skylle med), men de små barna tygger/ svelger dem ofte. Men de igjen skal jo også lære seg å ta fluor og bli vant til smaken.
Honningmelon Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Begge mine begynte med fluor fra de var 1 år.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Vi begynte med fluortabletter da han var ca 10 måneder. Mener å huske at det står fra 6 mnd på pakken? Min lille prins suger stort sett på tabletten selvom han bare er 14 måneder. Alt annet av mat går ned umiddelbart, så det er litt snodig. Også synes han det er litt gøy å spytte den ut da, men da blir den plassert tilbake igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå