Gå til innhold

dette med alkohol og amming..sjønner ikke helt::/

Anbefalte innlegg

Skrevet

har planlagt å dra på min første "fest" 17 mai, småen er da 3 mnd og har ordnet barnevakt.. men hvordan er dette med alkohol og amming? står så mye forskjellig i bøker, blir så usikker!

dersom jeg drikker en flaske vin, med 8% alkohol, og tar mitt første glass i 8 tiden, når er da alkoholen ute av blodet?småen sover somregel frå 21.00 til 4-5.00... kan jeg amme da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på dette,hadde ikke så lenge melk til mine.

Men tar hun/han flaske går det kanskje an å pumpe seg på forhånd?

Håper du får en fin kveld:-)

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort var ungen kun 3 mnd, etter en hel flaske bør du kanskje gi mme/tidligere utpumpet mm

Skrevet

har masse morsmelk i fryseren som han kan få, så det er ikke noe problem sann sett... men er så redd for at alkoholen skal vere i blodet når jeg ammer.. får helt nerver av det, så er så usikker på om jeg skal tørre å dra på fest i det hele.

Skrevet

For å si det sånn, er du edru nok til å kjøre bil, så er du edru nok til å amme også... :-)

Etter ei flaske vin så bør det nok gå minimum 12 timer til amming..

Skrevet

VAnligvis på fest, kan jeg godt ta ei flaske vin. Men vær obs på at siden det er lenge siden sist, så tåler du mindre... Kan hende du tåler mer enn meg, men hadde JEG drukket ei flaske vin, ja, da hadde ikke jeg våknet igjen før mandags morgen!! ;0)

Men om du drikker 2 glass +, og før klokken 12, kan du sikkert ta sjansen på å amme utpå nattmårran. Men om du velger å drikke ei hel flaske, må du ikke amme en tre mnd gammel bebiss etterpå, det blir for kraftig "kost" for den lille..

Når alkoholen er ute av blodet, er den også ute av melka.

Lykke til, og god fest;0)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg vet ikke "reglene" på sånt, men hadde det vært meg, så hadde jeg nok pumpet ut melka (når jeg var istand til det), og kastet den, også venta til jeg var edru igjen med og amme.

Noen sier jo at stoffene blir borte etter et visst antall timer, og at man ikke trenger og kaste melka, men dette er hva JEG hadde gjort. Har du mye mm i frysa, så er det jo bare til og kjøre på!

KOS DEG!

Skrevet

Jeg pleier å regne 3 timer pr enhet og en flaske vin blir da 12 timer. Men en hel flaske vin når du ikke har drukket på et år er myyyye! Drakk en halv flaske da mini var 7 mnd og det holdt i massevis. =)

Skrevet

man kan amme når man kan kjøre bil, og det tar litt tid etter en ordentlig fest. Pump og kast, bruk det du har i fryseren :)

ha det moro!!

husker jeg var ute i bursdag da pjokken var 3.5 mnd, var hjemme i 4 tiden og da var det bare å gi flaske ja :)

Gjest armagedon
Skrevet

ville nok ha ventet 8-12 timer etter siste glass når det er såpass mengder det er snakk om(1 flaske vin) pluss at når du er i kakken så kanskje du smaker litt til andre å:)

en annen ting er at jg ikke syns noe om å holde på med babyer/barn når du er påvirket av alkohol og det er du mest sannsynlig etter 1 flaske vin etter en fødsel.

Så finn fram tåteflask og mm fra fryseren og kos deg på fest du, vel fortjent:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

men da blir jo 2 flasker vin, 24 timer?? oh....

Skrevet

Gi han av det du har i frysern, og ikke amme han dagen derpå :) og gå på fest og kos deg med det du vil. Hadde jeg gjort! og gjorde og når min sønn var liten.

Skrevet

Ser forresten at vinflasken bare har 8%. Da kan du kanskje amme etter 8-10 timer? (Tenker at to halvlitere med 5,5% blir ca 6 timer, da blir vel 0,7l med 8% bare litt mer?)

Skrevet

Hvis man tåler to flasker vin forbrenner man vel alkoholen fortere vil jeg tro. Hadde jeg klart å få i meg to flasker ville jeg vel vært dritings rimelig lenge for å si det sånn....

Skrevet

hehe, tviler på jeg tåler en flaske vin denne gangen, men var bare ett eksempel :) Kjenner det skal bli deili å pynte seg litt, å komme seg litt ut ! sambo jobber hele tiden , så er nesten alenemamma, så blir ikke mye tid til meg selv :)

Skal i tilfelle velge den vinen med minst prosent, føler ikke for å ramle i grøfter nå nei.. passer seg ikke for en mamma, synes jeg. så den tiden er over for min del :)

tuusen takk for gode svar!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tåler 2 flasker vin ja, og litt til. Men så er jeg noget stor da, mye og gå på ;)

Skrevet

Det er ingen vits å pumpe og kaste! Melken er like tom for alkohol som blodet etter et visst antall timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...