Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Er det noen av dere som er sykmeldt pga belastningen ved å fullpumpe? Jeg tenker da i forhold til at det tar tid å pumpe og så mate, blir mye stress og lite tid til søvn.
@nemone Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg gjør det ikke med dette barnet, men gjorde det en stund med forrige barn. Følte jeg ble veldig bundet til huset pga pumpingen og spedde på med MME etter fylte 2 måneder. Trappet etterhvert ned til 3 pumpinger i døgnet, så 2 og tilslutt bare morgen. Pumpet til baby fylte 6 måneder. Men hadde ikke behov for, og ville forsåvidt aldri ha vurdert, sykmelding, da hadde jeg heller trappet ned før. Bruker du elektrisk pumpe? Jeg leide en slik dobbelt en, da gikk det ganske raskt. Og matingen er jo unnagjort 10 ganger raskere enn å amme. Så jeg syntes faktisk ammingen de første 3 månedene med nr 2 var mer strevsomme enn pumpingen og flaskematingen med nr1. (vel og merke etter at jeg hadde kommet meg over nederlaget det var å ikke kunne amme - slet fryktelig før jeg aksepterte at det var slik. Men det er en helt annen historie.) Håper du får til en rutine på pumpingen som gjør at det går lettere, og husk at det går an å spe på med MME slik at du ikke sliter deg helt ut.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Det har egentlig aldri falt meg inn... Slik jeg ser det har jeg valgt å pumpe fremfor å gi mme og det er jo et reelt valg jeg har tatt. Det er fordeler og ulemper med alt. Da jeg ammet brukte jeg myyyye mer tid på det enn på pumpinga, så jeg burde heller blitt sykemeldt hvis jeg skulle ammet... om du forstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå