Nelly79 Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Har ei jente på 10 uker som ikke har så lett for å sove. Men så fort jeg legger henne på magen så sovner hun, hun har nok veldig mye vondt i magen, så hun synes nok det er deilig å ligge sånn. Men de skal jo ikke ligge på magen når de er så små?!? Hva hadde dere gjort? Latt henne ligge sånn? Jeg pleier å snu henne rundt når hun har sovna da, men da er det ofte hun våkner igjen...
yasmina Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg vet ikke helt. Tror jeg hadde satt igang litt hardtrening for aa faa henne til aa sove paa ryggen og hvis det ikke funker hadde jeg vurdert aa kjoepe en slik pustesensor og bare latt henne ligge paa magen. Da vi fikk eldstemann saa var det ei i barselgruppen vaar som lot sin ligge paa magen da hun ikke fikk sve hvis ikke. De proevde i 3 mnd foer de bare gav opp og jenta sov som en droem etterpaa. Men HS likte det ikke da...
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Min har sovet på magen fra han ble født, til han var omtrent 4-5 mnd gammel
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Har ei svigerinne som har baby på 8-9 uker som bare sover på magen, også i vogna, hun har snakket med lege/helsestasjon og fått beskjed om at det er babyen som bestemmer og ikke hun. Det gjør ingenting om baby sover på magen, men man bør jo ta visse forhåndsregler da, ikke ha for mye tepper/poser, ikke ha for mykt underlag for babyen å ligge på. ikke bruke pute, ikke ha på hettegenser ol.
sannamin* Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 På barsel fikk vi beskjed om at vi IKKE måtte legge ungen på magen uansett. De var veldig strenge og nøye på det.. Det er jo nettopp dette som er så skummelt- de sovner- kanskje puster de litt uregelmessig- Blir varmt.. Så begynner de å tro at de er i morsliv igjen og slutter å puste- Krybbedød.. Men jeg vet ikke dette er veldig vanskelig sikkert for deg. Ungen må jo sove også. Er ikke annet enn å pine seg igjennom og prøve å holde ut til ho sovner til slutt på magen da? Gi ho mat så ho er mett og så konsekvent begynne å legge ho på ryggen tror jeg hadde gjort. vet det kan bli og er vanskelig å forandre på noe..Men lykke til!
Mamma2OO5 Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Når du selv er våken er det bare å la henne ligge slik. Men ikke om nattet:o)
OsloMor Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Når jeg ser statistikken, hadde jeg latt det være. Har aldri turt å legge noen av mine på magen iallefall.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville kjøpt babysense om hun ligger på magen. Her ligger snuppen (8mnd) på magen nå, og jeg hadde ikke fått sove om natten hadde vi ikke hatt babysensen... Når hun var liten hadde vi en plate i sengen og en i bagen. Så uansett hvor hun sov, så kunne vi slappe av=) (hun sov i baggen på rommet vårt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå