Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 hun bare kliner med brødskivebitene...Havner som en klump inni handa med påleggskliss overalt etterpå. Suger litt på handa, men får ikke koordinert biten inn. Hun er 10,5 mnd.
Mammapudding Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Jeg gir mat til Leah først sånn at hun ikke er så veldig sulten og så får hun en og en bit foran seg som hun griser med og prøver å putte i munnen til slutt. Hun har gjort som di i over 1 mnd, med 1-2 biter som havnet i munnen og resten på gulvet..masse gris! Men hun blir flinkere og flinkere, i dag havnet kun 4 biter på gulvet og rundt 15 i munnen, så det er bare at de må øve:) Hjelper når de begynner å få til pinsettgrepet ordentlig:)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Tror egentlig at dette er noe som bare må komme av seg selv. Barn er så utrolig ulike her. Min eldste og mini på 11 mnd har spist skive alene fra de var 7 mnd uten problem, mens mellomste måtte mates til han var 10-11 mnd. Eldste tiltet tutekoppen selv når han var 8 mnd, mellomste var 14 mnd før han skjønte det, mini 10,5 mnd. Eldste krabbet ikke før han var nesten 11 mnd, mellomste gikk (løp) uten støtte når han var 10 mnd... Poenget er bare at barn er utrolig ulike, noen ting tror jeg egentlig ikke man kan lære dem, det kommer når de er klar for det. Datteren din har sikkert andre ting hun fokuserer på å klare, så å spise selv er ikke noe hun prioriterer. Akkurat som min mellomste var treg her (men desto tidligere med noe annet), men han lærte det da til slutt han også, og det vil hun og gjøre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå